Nem biztos, hogy a szimuláció érzetéhez hozzájárul az, ha a Forza 4 használata közben levegőbe tartjuk a kezünket, és úgy teszünk, mint aki kormányoz. Szerencsére a Turn10 is hasonlóan gondolkodik, "ez a lehetőség nem a karrier módnak szól, sokkal inkább az osztott képernyős, és a freeplay játéknak.
Mi is tudjuk, hogy Kinect támogatással lenyomni egy 24 órás LeMans, vagy Nürburgring versenyt, az nem feltétlen tesz jót a szimulációnak. Pontosan ezért mi magunk is úgy gondoljuk, hogy mindezt csak a többjátékos módokban van értelme tartósan felhasználni. Nem is volt olyan célunk, hogy a Kinecthez replikáljuk a szimulátoros lehetőségeket az ugyanis csak a szórakozást szolgálja.
Az E3-on sokan azt mondták, hogy nem érdekli őket a Forza 4 mozgásérékelős játéka, és állították, hogy bármit teszünk, az nem fog vátloztatni a felfogásukon. Azt mondtuk, hogy rendben, legyetek szkeptikusak, akár cinikusak is, ha úgy tetszik, de adjatok egy esélyt, és meglátjátok, nem fogtok csalódni." - fejezte be Grinwald a Kinect támogatás elemzését.