Korábban is volt néhány zárt teszt, de a Fortnite-ra csak a néhány nappal ezelőtt megjelent korai hozzáférésű változatban szabadultak rá tömegesen a játékosok. Az azóta eltelt néhány nap pedig a legaktívabb gamereknek elég is volt, hogy rámutassanak a játék fejlődési rendszerében meglévő komoly hibára.
Az Epic túlélőjátékában is van egy, manapság rendkívül divatos loot doboz mechanizmus, a változatos eszközökkel szétverhető piñaták viszont nem kozmetikai cuccokat tartalmaznak, hanem új fegyvereket, terveket és karaktereket. Ráadásul a Fortnite készítői az egyik legundorítóbb gyűjtögetős rendszert, a gacha néven ismert modellt is a játékba tették, azaz egy hős újabb evolúciójának megszerzéséhez ugyanabból a hősből többet kell véletlenszerűen kinyitnunk, hogy a számos másolatból egy, nagyobb szintű karaktert készíthessünk.
Ez a játékosbázis egy jelentős részének nem okozott problémát, viszont azok, akik az első néhány napban komolyan ráfüggtek a Fortnite-ra, hamar észrevehették, hogy egy idő után ez a rendszer gyakorlatilag lehetetlenné teszi, hogy dobozok vásárlása nélkül fejlődjenek és nehezebb küldetésekre induljanak. A helyzetet tovább rontja, hogy a kártyák véletlenszerű kibontása mellett egy csomó alapanyagot is fel kell halmoznia annak, aki fejlesztené szeretné valamelyik túlélőjét. Szóval egyelőre van egy elég nehezen megugorható felső korlátja az ingyenes fejlődésnek, ami nem túl biztató.
A készítők figyelmét is felhívták magukra a nagyjából ötven játékóra után feltűnő problémákkal foglalkozó posztok, amire egy könnyed hangvételű blogposztban válaszoltak. Elmondásuk szerint egyáltalán nem az a céljuk, hogy minden fillért kiszedjenek a rajongóikból, egyszerűen arról van szó, hogy még nem állt rendelkezésükre elég idő és adat, hogy a Fortnite loot-rendszerét teljesen kidolgozzák. Emellett megosztottak néhány tippet is a játékosokkal, amikkel a túl nehéznek tűnő küldetéseket is egy fokkal könnyebben lenyomhatják.
Ti próbáltátok már a Fortnite jelenlegi változatát?