Hirdetés

Fortnite előzetes - gyűjts, építs, éld túl a horrort

|

Az Epic Games gyűjtögetős túlélő játékának egy igencsak telített műfajban kell megállnia a helyét, így a fejlesztőknek minden kreativitásukra szükségük lesz, ha ki akarnak emelkedni a tömegből.

Hirdetés

A Gears of Wart is fejlesztő Epic Games még 2011-ben jelentette be a Fortnite-ot, amely a GoW akcióit hivatott ötvözni egy kis stratégiával, no meg a Minecraftból már ismerős építgetős mókával. A készülő játékról eddig nem sokat árultak el a fejlesztők, de most, hogy végre elérték az alfa stádiumot, megeredt a nyelvük.

A Fortnite-ban a pörgős akció keveredik majd az építkezéssel, rengeteg testreszabható funkcióval, fejlesztéssel, egyedi karakterekkel. Az Epic nem kerített túl nagy feneket a történetnek, így ne számítsunk mély mondanivalóra: a világban különböző misztikus viharok tombolnak, amelyek vérszomjas szörnyeket szabadítanak ránk. A mi feladatunk egy Atlas nevű gép segítségével bezárni a viharokért felelős portálokat, ezzel megmentve társainkat és az egész világot.

A pályák minden egyes alkalommal procedurálisan generálódnak, de néhány fix pontot azért előre kidolgoztak a fejlesztők, nehogy problémákba ütközzön az építés. A nagymértékben rombolható környezet minden szegletét át kell majd kutatnunk alapanyagok után, ezek azonban cserélgethetőek, így kisegíthetjük egymást. Az egyes területek tematizáltak, így harcolhatunk majd a hegyekben, kertvárosi vagy gyárterületeken, a nagyobb ünnepek környékén pedig egyedi pályarészekre is számíthatunk. A világot eredetileg realisztikusra tervezték, de ez az építési és bontási animációknál nem nézett ki túl jól, így szórakoztatás érdekében feladták az ilyen jellegű törekvéseiket a fejlesztők.

A játékmenet elején egy szöggel átütött deszka lesz minden fegyverünk, ezzel vághatunk ki fákat, vagy törhetünk nagy köveket apróbb darabokra. Ha nagyon ráérünk, ezzel is lebonthatunk épületeket, de rengeteg időt vesztegetünk el ilyenkor. A pályákon rengeteg alapanyag, fegyver és tervrajz hever különböző rejtett pontokon, így érdemes inkább a gyűjtögetésre fókuszálni. A kampányok hosszát egyébként mi magunk állíthatjuk be, választhatunk majd 10, 20 és 50 órás kalandot is.

Hogy milyen megközelítést választunk, csak rajtunk múlik. Egy csákánnyal sokkal eredményesebben gyűjthetjük a nyersanyagokat, de az eszköz elkészítése is értékes időt és alapanyagot emészt fel, így kétszer is meggondoljuk majd, elvesztegetjük-e azt a fémet, amiből hamarosan akár egy sentry gunt is összekalapálhatnánk. Minden fegyverhez különböző alapanyagok kellenek, az építés azonban nem lesz annyira komplex, mint a Minecraft esetében. A falak, illetve a paldó és plafon elemek 3 különböző anyagból (fa, kő, fém) épülhetnek fel, csak azt kell eldöntenünk, akarunk-e ablakot, és már fel is húztunk egy részt. Az épületeket különböző csapdákkal is elláthatjuk, amelyek közt aknák, gyilkos gázok, elektromos felületek, sentry gunok, vagy minket követő botok is szerepelnek.

A viharok érkezésével a játékmenet teljesen átalakul, innentől hardcore akcióra kell számítani. Az ellenfeleket Huskoknak hívják, és nem csak kegyetlenek, de okosak is. Az egyes csapatok különböző céllal támadnak majd, lesznek akik a falat próbálják lebontani, mások megpróbálják megtalálni az erőd gyenge pontjait. A későbbiekben különböző típusú ellenfelekre is számíthatunk, akik az egyes feladatokat effektívebben látják el.

A játékban 4 kaszt közül választhatunk. A Constructor az építésben jeleskedik, gyorsabban, kevesebb alapanyag felhasználásával képes falakat felhúzni, javítani azokat. A Ninja  egy mobilis halálosztó, aki dupla ugrással kerül az ellenfelek mögé, hogy füstbombákkal, dobócsillagokkal és fejleszthető katanájával ossza a sebzést. A Commando szintén ezen a téren jeleskedik, bár kevésbé kifinomult eszközökkel. A gépfegyveres karakter gránátokkal képes szétzilálni az ellenség támadósorát, miközben fejlövésekkel operál. A negyedik kaszt a Scavenger, aki a Constructorral társítva kifejezetten OP párost alkot, hiszen sokkal gyorsabban gyűjti az alapanyagokat, amelyeket átadhat egy másik játékosnak. Az Epic a későbbiekben újabb karakterosztályokkal szeretné bővíteni a felhozatalt, egy-egy karaktert pedig 20-as szintig húzhatunk.

A kooperatív módba egyszerűen becsatlakozhatunk, a tapasztalati pontot pedig egységesen kapjuk az accounthoz, nem karakterspecifikusan. A pályákon gyűjtött tervrajzokat és alapanyagokat felhasználva mindenki építgetheti majd a saját bázisát is, az itt található épületek központi szerepet játszanak a felszerelések, fegyverek és képességek fejlesztésében.

A Fortnite a free-to-play modellt követi majd, de hogy pontosan milyen koncepcióval, azt egyelőre nem dolgozták ki a fejlesztők. Ha ki akarjátok próbálni, már regisztrálhattok az alfára. Nektek hogy tetszik az alapötlet?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)