Hirdetés

Fortnite előzetes - építési és öldöklési terület

|

Az Epic Games megmutatja a Fortnite képében, hogy milyen az, amikor a Minecraft meg a Left 4 Dead találkozik.

Hirdetés

Az Epic vitt már sikerre shareware játékokat, PC-s és konzolos lövöldéket, mobiljátékot is, most pedig egy újabb piac, a free-to-play meghódítására készül. Bár a csapatból már hiányoznak olyan nevek, mint Cliff Bleszinksi, Mike Capps vagy épp Rod Fergusson, az Epic még mindig elő tud húzni új ötleteket a kalapból, és ha a Fortnite csak fele olyan jó lesz, mint amilyennek most tűnik, akkor borítékolható a siker.

Közeleg a vihar

A Fortnite nem túl barátságos világának egyedül vagy többedmagunkkal is nekivághatunk, de ha nem akarjuk már első este holtan látni karakterünket, mindenképp célszerű, ha társaságban indulunk szörnyvadászatra. A történet szerint a világban több portál is található, amelyek veszedelmes viharok létrehozásáért felelősek. A viharokból jönnek a szörnyek, a mi feladatunk pedig visszaszorítani a hordát, és bezárni a portálokat. Fontos szerepet játszik majd a napszakok váltakozása, hiszen míg nappal elsősorban alapanyagok után kutatva járjuk a vidéket, az éjjeleket rögtönzött erődítményünk falai közt töltjük majd abban reménykedve, hogy az építés során nem vétettünk hibát, és kint tudjuk tartani a hullámokban támadó szörnyeket.

A semmiből egy új világot

Az Epicnél felhagytak a lineáris pályatervezéssel, de azért emlékeznek még néhány dologra abból az időből, amikor AAA kategóriás lövöldékhez építettek világokat. A játék világa nem lesz teljesen nyitott, a hatalmas zónák közt a menüben tudunk váltani. Az egyes zónák procedurálisan generálódnak, így nem találkozunk majd kétszer ugyanazzal a városrésszel. A területek különböző tematikák alapján épülnek fel, így hol kertvárosi környezetben, hol egy gyártelepen kell majd boldogulnunk, a terület sajátosságai pedig erősen befolyásolják játékstílusunkat. Míg az erdős részeken elsősorban fából építkezhetünk, az iparosított zónákban a különböző fémekre kell támaszkodnunk. A Fortnite pályáinak minden eleme rombolható, így gyűjthetünk majd alapanyagokat autóroncsokból vagy épületekből. A rombolási vágyat csak tovább növeli, hogy a pályákon rengeteg rejtett dologra bukkanhatunk. Ha egy házról feltételezzük, hogy van padlása, de nincs odavezető lépcső, akkor egyszerűen építünk egy rámpát, és a tetőn át közelítjük meg a rejtekhelyet.

A kampányok három nagy csoportba oszthatók, választhatunk 10, 20 vagy 50 órás küldetéssorozat közül. Az építkezés során nem kapunk akkora szabadságot, mint a Minecraftban, de nem is nagyon lesz időnk az épületek építészeti lehetőségeivel foglalkozni, hiszen azzal leszünk elfoglalva, hogy mihamarabb összedobjunk valamit, ami nem omlik a fejünkre, miközben szörnyek százai döngetik a kaput. A küldetések zónái mellett lesz egy Home Base névre keresztelt terület, ahol különböző speciális épületeket húzhatunk fel, ezzel is buffolva magunkat és a csapattagokat. Az egyes játékosok bónuszai összeadódnak, így érdemes a küldetések alatt felgyülemlő fölösleget saját bázisunk építésére fordítani. Emellett találunk egy harmadik zónát, a Fort nevűt, ahol pusztán azért építünk erődöt, hogy építészeti tudásunkkal és szépérzékünkkel felvághassunk a többiek előtt.

Ezek az erődök a későbbiekben néhány speciális játékmódban is szerephez jutnak, így például a különböző PvP-csatákban is. A falak, kerítések és rámpák felhúzása dinamikus és magától értetődő. Kiválasztjuk a kívánt struktúrát, majd a holografikus 3×3-as képen a fölösleges elemeket. A módszer segítségével könnyen kijelölhetjük az ajtók és ablakok helyét, beállíthatjuk a rámpák dőlésszögét. Az épületekre is hat a fizika, így ha az épület nem ér a földhöz, lezuhan, és szétrombolódik. Ezt jó ha észben tartjuk, hiszen jól jön majd akkor, amikor alapanyagot akarunk kinyerni a különböző épületekből.

A Fortnite-ban található fegyvereket az RPG-kben megszokott színkódolással látták el, így első ránézésre eldönthető, mennyire értékes az adott tárgy. Amellett, hogy rengeteg különböző tárgyat lootolhatunk, a pályákon elrejtett tervrajzoknak köszönhetően magunknak is craftolhatunk fegyvereket, ha összegyűjtjük a szükséges alapanyagokat. A fegyverek mellett számos csapdát és más kütyüt is készíthetünk ezzel a módszerrel, így akár elektromos falakkal is körülvehetjük a bázisunkat.

Ahová építek, szörny terem

A küldetések során rengeteg különböző szörnnyel kell majd szembenéznünk, amelyek nem csak kinézetükben különböznek egymástól. Az egyes csoportok más-más céllal és harcmodorral támadnak, így minden eshetőségre fel kell készülnünk. Persze a már jól ismert, csorgó nyálú, agyatlan zombi itt is jelen van, és bár ez a típus csak nagy tömegben jelent veszélyt, némelyikük önmagában is hatalmas pusztításra képes. Míg bizonyos szörnyek prioritási listáján mi állunk az első helyen, lesznek olyanok, akik ránk se hederítenek, csak a bázist vagy az általunk védett objektumot próbálják elpusztítani. Bár egy magas kerítéssel a szörnyek jó részét távol tudjuk tartani, a flinger simán átdobálja őket a fal fölött, így könnyen elbukhatunk egy küldetést, ha nem vagyunk elég körültekintőek. Egyes szörnyek az erőd falait is képesek lerombolni, így bármelyik pillanatban beszabadulhat a horda, ez pedig igencsak megnehezíti majd a védelem megszervezését.

Tűzoltó leszel s katona

Bár minden karakter képes gyűjtögetni, építeni és harcolni is, a különböző képességeknek és szintenként leosztható pontoknak köszönhetően minden kaszt sajátos játékstílussal bír.

A constructor lesz a csapat virtuális kőművese, aki gyorsabban, kevesebb alapanyag felhasználásával képes a falak felhúzására. Kedvenc társa a scavenger, aki a gyűjtögetésben jeleskedik, de a harcban is ki tud osztani néhány pofont, ha odáig fajul a helyzet. Vérontásra szakosodott kaszt kettő is elérhető jelenleg, és míg a ninja egy mobilis, füstbombákkal, dobócsillaggal és katanával operáló közelharcos karakter, a commando egy jóval megfontoltabb, gépfegyverrel és gránátokkal felszerelt halálosztó. Az Epic újabb osztályok bevezetését is tervezi, amelyek különböző frissítések formájában érkeznek majd.

A Fortnite-tal az Epic ismeretlen vizekre evezett, free-to-play játékkal ugyanis nem próbálkozott korábban. A manapság népszerű modellel sok fejlesztő átesik a ló másik oldalára, a stúdiónál azonban fogadkoznak, hogy a játék nem lesz pay-to-win. A pontos részleteket még nem dolgozták ki, de semmi olyanhoz nem juthatunk hozzá pénzért, amit ne tudnánk megszerezni anélkül. Zsebpénz marad, móka adott - ezt a párosítást mindig elég jó hallani.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)