Ugyan minden Call of Duty küzd valamilyen sajátos betegséggel, létezik egy bizonyos mechanika, ami sok-sok éve befolyásolja a sorozat többjátékos módját, és ami az elmúlt években kiemelt figyelmet kapott, miután szabályos médiakampányok indultak ellene. A rutinos játékosok bizonyára már rájöttek, hogy a skill alapú meccskeresésről, röviden SBMM-ről beszélek, ami talán a legmegosztóbb téma a rajongók között.
Az SBMM bevezetésével a fejlesztők a nyilvános meccsekből konkrétan rangsorolt lobbykat kreáltak, ami a gyengébb képességű játékosoknak előnyös is lehet, az átlagnál jobbak azonban emiatt el kellett, hogy búcsúzzanak a dominált meccsektől és a végtelen killstreakektől.
A rengeteg kritika már több változást is eredményezett, egy többször hitelesnek bizonyult Call of Duty információforrás pedig most további jó hírekkel szolgált. A Ralph néven ismert szivárogtató elmondása szerint az idei epizód fejlesztése során az Infinity Ward újra megvizsgálja és átalakítja az SBMM-et, hogy az a lehető legjobb szolgálatot tegye a játékosoknak.
Részleteket ugyan sajnos nem árult el, azt azért leszögezte, hogy a lobbyk szétszórása továbbra sincs tervben, ha tehát egyszer összehozott játékosokat a rendszer, abból maximum az egyének tudnak kilépni, az SBMM utólag már nem balanszolja az egymás ellen elért eredmények alapján a szobát.