Pár napja már elárulhatjuk nektek, és a hétvégi játékajánlónkban ki is tértem arra, hogy jelenleg az Elden Ring zárt tesztverzióját nyúzom, hamarosan pedig érkezünk a beszámolóval is. Ennél többet viszont egyelőre semmiképpen sem mondhatok a FromSoftware új játékáról, megtette azonban ezt szerencsére helyettem a kiadó, vagyis a Bandai Namco.
Kiderült, hogy a játékosoknak lehetősége lesz "performance priority mode" és "resolution priority mode" között választani. PlayStation 5-ön, Xbox Series X-en és PC-n természetesen a 4K@60fps is simán elérhető.
Sima PS4-en 1080p-ben játszhatunk 30fps mellett, míg PS4 Prón 1800p és 30fps lesz a kombó. A sima Xbox One-on és az Xbox One S konzolokon 900p az elérhető maximum, Xbox One X-en pedig 4K, de csak 30fps-sel párosítva. Xbox Series S-en már 60fps-sel fut a játék, de csak 1440p-s felbontást használva.
Ha PC-n vagy next-gen konzolokon teljesítménymódban játszunk az Elden Ringgel, akkor a 60fps lesz fix, ha pedig a felbontásra akarunk rágyúrni, akkor ezt rögzíti a játék a maximumon, és az fps fog ingadozni (de sosem megy 30 alá).
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Mindezeken felül kiderült az is, hogyan kezeli a mentéseket az Elden Ring. A cross-save, vagyis a konzolokon átívelő mentés úgy fog működni, hogy PS4-es mentett állásokat simán áttölthetjük a játék PlayStation 5-ös változatába, visszafelé viszont nem lesz semmiféle ilyen átmenet. Ezzel szemben az Xbox One és az Xbox Series konzolok mentései között teljes lesz az átjárás.
Ray-tracing támogatást is kapni fog egyébként valamikor a jövőben az Elden Ring, de ez a megjelenéskor még nem lesz elérhető, csak egy későbbi patch élesíti.