Naoki Yoshida producer elég érdekes megállapításokat tett a sokak által már borzasztóan várt Final Fantasy XVI alapvetései kapcsán. Az előző számozott epizód után logikus következtetésnek tűnt, hogy a széria megmarad a hatalmas nyílt világnál, de most már úgy fest, hogy nem is tévedhettünk volna nagyobbat.
Yoshida ugyanis úgy fogalmazott, hogy a Final Fantasy XVI inkább azt a fajta zárt, területalapú megközelítést követi, mint például a Pokémon Legends: Arceus - ebben a játékban ugyan szabadon járkálhattunk az egyes helyszíneken, miután megnyíltak számunkra, de ezek kisebb, teljesen zárt térképek voltak, kizárólag gyorsutazással volt közöttük átjárás.
Azt is kiemelte ugyanakkor Naoki Yoshida, hogy bár a Final Fantasy XVI nem lesz klasszikus open world játék, azért így is sok ihletet fog meríteni a népszerű, AAA-s nyílt világú RPG-kből. Sajnos nem konkretizálta tovább a dolgot, így nem tudhatjuk, egészen pontosan milyen játékelemeket emel majd át a mainstreamből a kizárólag PlayStation 5-re érkező új Final Fantasy.
A Final Fantasy XVI kapcsán legutóbb a június eleji State of Playen kaptunk egy új előzetest:
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!