Korai hozzáféréssel már 2019-ben elrajtolt az 1047 Games free-to-play multis lövöldéje, amely még az Unreal Engine 4-re épülve kínált Halo-féle gyors tempójú sci-fi meccseket, mindezt pedig portálokkal fűszerezte meg, szóval több helyről is inspirálódott.
A játék mindösszesen két szezont ért meg (egy nulladikat és az elsőt), mivel 2022-ben a fejlesztők bejelentették, hogy nem fordítanak rá több erőforrást, hanem az Unreal Engine 5-tel készülő folytatásra koncentrálnak.
A Splitgate 2 koncepciója egyértelmű: ugyanazt kínálja, mint az előd, csak nagyobb költségvetéssel, szebben és sokkal nagyobb szakértelemmel elkészítve, ugyanis számos olyan veterán fejlesztő van az 1047 Games soraiban, akik korábban a Halo szérián dolgoztak.
A stúdió társalapítója és vezérigazgatója, Ian Proulx elmondta, hogy az eredeti Splitgate fejlesztése ambíciózus volt, de szedett-vedett, a játék ugyanis egy kollégiumi szobából indult, aztán a hatalmas siker és a köré szerveződött közösség felülmúlta a legmerészebb álmaikat is.
A hivatalosan most bejelentett Splitgate 2-n már az alapoktól kezdve az Unrean Engine 5-tel dolgoznak, hogy olyan AAA-kategóriás FPS-élményt kaphassanak a rajongóik, amilyet megérdemelnek, a Splitgate jellegzetes játékmenetét pedig teljesen átdolgozta az "iparág legtehetségesebb fejlesztőiből álló all-star csapat".
Proulx kijelentette, hogy a Splitgate 2 "forradalmi előrelépés lesz a kompetitív shooterek számára", és egy új belépési pontot fog jelenteni az újoncok számára, valamint egy méltó frissítést az eredetihez képest azoknak, akik megvették azt. A bejelentéshez szánt kedvcsináló ízelítőt ad belőle, hogy milyen képességekkel felvértezve ugorhatunk bele a portálokba:
A Splitgate 2 a tervek szerint valamikor 2025-ben jelenik meg PC-re (Steam, Epic Games Store), PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re. Ti ki fogjátok próbálni?
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.