A masszívan multiplayer online univerzumokban kalandozó játékosok többségét férfiak alkotják, gondolhatjuk hibásan és elhamarkodottan. A virtuális világokban bizony egyre nagyobb számban képviseltetik magukat a gyengébbik nem tagjai, az eddig megjelent tanulmányokat vizsgálgatva meghatározhatjuk körülbelüli arányokat. Néhány napja újabb demográfiai értekezéssel bővült a játékosokat mustráló egyre növekvő dokumentumhalmaz. A tanulmány során kifejezetten a nemek közötti különbségekre fektettek jelenős hangsúlyt, az összesített és kiértékelt eredmények szerint a hardcore játékosok többsége a hölgyek közé tartozik, valamint ezen felhasználók egészségesebbek és a szociális tevékenységeket, értékeket keresik kultivált alkotásaik keretein belül. Az EverQuest II játékosok sorából több mint 2400 aktív felhasználónak tették fel ugyanazon kérdéssorokat, melyek alapján kijelenthetjük, a megkérdezettek teljes körében 40 százalékosra tehető a hölgyek aránya.
Habár az EverQuest II játékosok többsége férfi, mégis a nők számítanak a leglelkesebb felhasználói rétegnek, férfitársaiknál minden egyes nap többet és többet áldoznak kedvenc virtuális otthonuk oltára előtt. Szintén váratlan eredménynek tekinthetjük, hogy az online játékosok - kifejezetten a hölgyek - egészségesebbek, mint nem játékos társaik. Erről a megkérdezettek nyilatkozatai és testtömegindexe árulkodik. A kutatásban résztvevők úgy gondolják, a folytonos televíziózás valójában rosszabb, mint a játék, ugyanis tévénézés közben számtalan reklámot vagyunk kénytelenek befogadni, melyek valamilyen formában kihatással vannak érzelmeinkre és arra buzdítanak, hogy fogyasszunk és fogyasszunk. A játékok hatással lehetnek életünkre, sőt, aktív, mozgalmas életmódot is eredményezhetnek.