Habár már régóta elérhető a Firefall, a játék központját alkotó PvP mód rengeteg változáson ment keresztül ez idő alatt, és a csapat még most sincs megelégedve azzal, ahogy a játék jelenleg működik, így egy ideig ez a mód szünetel, hogy újragondolhassák az egészet.
A Red 5 Studios vezérigazgatója, Mark Kern egy nyílt levélben osztotta meg a döntés mögötti főbb okokat a rajongókkal. Elmondása szerint nem csak a sok változtatás, vagy az eSport-ra való nagyobb figyelem az, ami elidegenített sok (főleg kezdő) játékost a PvP módtól, de a PvE-vel szemben támasztott igények miatt is kevesebb figyelmet tudtak fordítani a játékmódra.
"Újra összeülünk, és újragondoljuk az egészet, hogy egy olyan PvP rendszerrel álljunk elő, amit mindenki élvez. Jelenleg még nincsenek határidőink erre, de a közeljövőben kikapcsoljuk a PvP-t a játékban, amiről úgy érezzük, nem képviseli a Firefall-t megfelelően. Ha játék ezen része készen áll, újra fogjuk indítani."
Nagyon merész lépés a fejlesztés ilyen szakaszában visszatérni a tervezőasztalhoz, de mindenképpen dicséretes, hogy hajlandók ekkora kockázatot vállalni a játékosok érdekében.
Ti játszátok a Firefall-t? Mit gondoltok, mivel tudná a csapat egy kicsit lecsiszolni a PvP-t?