A gamescom előestéjén rendezett bulit az Nvidia, ahová minket is meghívtak, a bejelentést követően pedig ki is próbálhattuk, hogyan fut a frissen bejelentett Final Fantasy XV PC-s buildje 4K-ban. Itt a videó róla.
A játékba az Nvidia összes mágiáját belepakolták (HFTS, VXAO, Turf, Flow, Hairworks), ami nyilvánvalóan csak úgy zabálja a hardvert. Fel is tették a kérdést a játék rendezőjének, Hajime Tabatának, hogy akkor milyen gép kell majd ahhoz, hogy 4K-ban 60 fpssel élvezhessük a játékot, amire az alábbi válasz érkezett:
A 60 fps támogatására megvan a lehetőség, de az itteni gépünk jelenleg képtelen arra, hogy natív 4K-ban, HDR-rel, sima 60 fpssel futtassa a játékot. Ebben a gépben egy 1080Ti van, és a 60 fps még ezzel is képtelenség. Több kártya esetén ugye be kell tölteni a korábbi frame-et, akkor meg már van egy kis késés. Ezzel sem lesz rendes 60 fps. Ha valóban sima 60 fps-t szeretnénk, ahhoz erősebb kártyára lenne szükség. Minden fizikai szimulációt frissítenünk kell minden képkockán, a tandemben futó kártyáknál pedig van egy icipici csúszás amikor egymással kommunikálnak, ezért lehetetlen a dolog.
Ha én és a csapatom felelnénk a következő Final Fantasy játékért, odafigyelnénk rá már a fejlesztés korai szakaszában, hogy támogassuk a PC-s architektúrát. De mivel figyelembe kell vennünk a felhő-alapú játékokat, lehet, hogy a választ teljesen másban kell majd keresnünk a jövőben.
Nem örülünk, de valahogy majd csak túléljük a dolgot.