Az Edge munkatársai voltak olyan szerencsések, és kipróbálhatták a Final Fantasy XIII-at. Egybehangzó véleményük szerint a játék a legszebb PlayStation 3 játék, amit eddig láttak. A Square Enix már öt éve fejleszti a sorozat legújabb részét, és igen nagy nyomás nehezedik rájuk. A játék producere szerint a Final Fantasy XII-nak legalább tízszer sikeresebbnek kell lennie, mint a kisebb játékoknak, amire meg is van minden esély.
A demó kipróbálás során kiderült, hogy a Final Fantasy XIII, új harcrendszerrel várja a rajongókat. Nincs többé, magic, és action pont, helyette az idővel kell variálnunk. A karakterek mellett láthatunk egy kis "órát", amely három részre van felosztva. Egy lazább maflás, vagy kisebb varázslat, ebből egyet fogyaszt, egy durvább képesség azonban akár kettőt, vagy mind a hármat igényelhet. A kombókat nem egyedül kell végrehajtanunk. Amennyiben ügyesen taktikázunk az egy, illetve 2-3 egységet igénylő skillekkel, bekövetkezik a "break mode", ami extra sebzést okoz. A csaták végén kapunk egy értékelést is - egytől, öt csillagig - ami valószinüleg hatással lesz a játékmentre is.
A csaták nem véletlenszerűen következnek be, mi választjuk meg kivel bocsátkozunk harcba. Lesznek azonban olyan helyek, helyzetek, ahol elkerülhetetlenül verekedni kell. A történet több szálon fut. Yoshinori Kitase - a producer - a Dragon Quest IV-hez hasonlította a Final Fantasy XIII-at. "Több szemszögből ismerhetjük meg a történetet. Minden karakternek fontos szerepe lesz, velük játszva a sztori egy-egy darbját láthatjuk, de a végén minden szál összefut, és kibontakozik az egész történet. Néhány fejezet csak egy karaterről szól, de van olyan is, hogy összefutnak főhőseink." A Final Fantasy XIII elméletileg, még az idén megjelenik Japánban PS3-ra, majd valamivel később érkezik Amerikába és Európába a PS3, és az Xbox 360 verzió.