Ezután persze átirányított a megfelelő helyre, és az egyszeri felhasználónak fel sem tűnt, hogy közben kapott egy kis szeretetcsomagot. A szponzorált Google linkek fölé húzva a kurzort a cím sem látszik az állapotsorban, így nem csoda, hogy egy ilyen egyszerű trükk is jól - és mindenekelőtt észrevétlenül - működhetett. Azóta a fertőző hirdetések persze rég eltűntek. Ilyen volt pl. a „how to start a business” (hogyan kezdjek üzleti tevékenységbe) keresőszavak mellett megjelenő AllBusiness.com-ra, egyébként teljesen „tiszta” oldalra hivatkozó hirdetés, vagy számos más, jellemzően üzleti szférával kapcsolatos oldal és a Cars.com is.
Szakmai körökben felelőtlennek tartják a Google-t, amiért nem vizsgálja kellőképpen hirdetői hátterét, és erre a jelek szerint meg is van az okuk. De ne felejtsük el, hogy pl. tavaly nyáron napokig kémprogrammal fertőztek milliókat egyes bannerek is, olyan oldalakon, mint a MySpace vagy a Webshots. Így nem egyedül őket illeti kritika a reklámszakmában. Egyébként is rájár a rúd most a növekvő óriásra: a Personalized Home Page (személyre szabott kezdőlap) szolgáltatásban bekövetkezett hiba miatt számos felhasználót üres oldal, vagy egy régebbi változat fogadta, aminek érthetően nem örültek, és joggal kérdőjelezik meg a cég szolgáltatásainak megbízhatóságát.
Fertőztek a Google hirdetések
A találatok mellett „szponzorált link”-ként megjelenő AdWord hirdetéseket használták ki leleményes vírusírók, hogy elterjesszék munkájukat. Igen egyszerűen tették mindezt: közismert cégek nevei mögé bújva hirdettek, de a link előbb olyan oldal(ak)ra vitt, ahol egy júniusban befoltozott Internet Explorer hibát kihasználó kód futott le, ami keyloggert telepített a mit sem sejtő felhasználók gépére.