Ugyan a kiadók egyre többször teszik egy játék megjelenés előtti marketingjének részévé, hogy egy-egy videóban betekinthetünk a fejlesztés folyamatába, sok olyan lépés van, amit nem annyira ismer a nagyközönség. Egy ilyen érdekes játékfejlesztési lépésre hívta fel a figyelmet Michael Barclay, a Naughty Dog egyik munkatársa.
A pályatevezők általában nem konkrét tárgyakkal, hanem nagy, ideiglenes téglatestekkel és részleteket nélkülőző formákkal töltik ki a teret, mikor egy-egy helyszín alapvető elrendezését kezdik el kialakítani. Ezt a szakzsargon tömbözésnek, vagy angolul blockingnak nevezi, ezért adta a #blocktober nevet a hashtagnek Barclay, ahol kollégáit kérte, hogy hozzá hasonlóan mutassák meg egy-egy általuk tervezett helyszín ilyen korai változatát. A beszélgetéshez csatlakozott több más, a AAA szegmensben dolgozó fejlesztő is, így a Gears of Wars 4, a Dead Space 2, vagy éppen a Star Citizen félkész pályáiból is kaptunk egy-egy képet.
Sniper Elite 4
Payday 2
Dead Space 2
Titanfall
Gears of War 4
Star Citizen
Everybody's Gone to the Rapture
Tacoma
Bulletstorm
Yooka-Laylee
Uncharted 3
Uncharted 4
Uncharted: The Lost Legacy
Ha rákerestek a hashtagre Twitteren, akkor rengeteg egyéb képre is ráakadhattok.