Néha nem az a legnehezebb döntés a játékfejlesztésben, hogy mit tegyenek a világba, hanem az, hogy mit ne. A Kingdom Come Deliverance 2 alkotói úgy döntöttek, hogy bár mind a történelmi hitelesség, mind a vizuális változatosság megsínyli, még sem szerepeltetnek gyerekeket a középkori RPG-ben - és erről nem más tehet, mint a játékosok.
A Warhorse Studios ügyvezető producere, Martin Klíma nemrég egy prágai Comic-Con eseményen árulta el, hogy eredetileg szerepeltek volna gyerekek a folytatásban. Aztán eszükbe jutott, mi történt a Skyrimben. A Bethesda klasszikusában annyira idegesítettek egyeseket a gyerek NPC-k, hogy népszerű modokat készítettek - kizárólag azért, hogy kilőhessék, felgyújthassák, vagy bármilyen más módon kiiktathassák a kicsiket. A egyik ilyen modról szóló YouTube-videó alatt a leglájkoltabb komment szerint ez "a legkielégítőbb videó az interneten". Márpedig az efféle morális eltévelyedésből a Warhorse nem kért.
Így a Kingdom Come: Deliverance 2 világa kizárólag felnőttekkel van tele, amitől kevésbé életszerű, de PR szempontból sokkal biztonságosabb így. A döntés nem csak elővigyázatosság volt, hanem egyfajta cinikus felismerés is: az emberek egy része, ha lehetőséget kap rá, meg fogja tenni azt, amire más körülmények között sosem vetemedne. Legalábbis a Minecraftban, ahogy mondani szokták, vagyis jelen esetben a Warhorse játékában, de reméljük, hogy nem a valóságban.
Tapasztalatból állítjuk, hogy a játék enélkül is nagyszerű, jómagam egy kósza gondolatnál többet nem is vesztegettem a gyerekek hiányára. Bőven elég volt találkozni azokkal a fejfákkal, amelyeket a túlságosan is hamar eltávozott apróságok végső nyughelyénél emeltek.