Az Unreal Engine 5 szabályosan rárúgta a világra az ajtót a 2021 végén kidobott The Matrix Awakens-szel, amely láttán sokaknak tátva maradt a szája. A grafikai motort persze azóta is folyamatosan fejlesztik, napjainkban már az 5.2-es verziónál járnak az Epic mérnökei, akik az engine képességeit még márciusban villantották meg egy ütős demó formájában. Ennek az egyik főszereplője egy menő elektromos autó, a Kaliforniában gyártott Rivian R1T.
Tegnap pedig az Epic Games gépi tanulással felturbózott engine képességeinek demonstrálásával hergelte tovább a videojáték-rajongókat.
Az alábbi videón jól látható, hogy egy emberi test mozgása hogyan épül fel az Unreal Engine-ben. A digitális figurának ugyanis szabályosan megépítették a csontvázát és az izomzatát is, ezzel sokkal valósághűbbé válnak az egyes testrészek mozdulatai, de például a bőr, vagy ahogy a képsorokon látható, a ruhák viselkedése, gyűrődése, feszülése is sokkal életszerűbb.
3. Epic Games Introduces Unreal Engine 5.2
— Rowan Cheung (@rowancheung) May 15, 2023
Epic Games unveiled its Machine Learning Deformer on Unreal Engine 5.2.
The sample showcases Unreal Engine's ML technology crafting insanely high-quality, next-gen characters complete with muscle, flesh, AND cloth simulations. pic.twitter.com/hvcLLw4mex
Miként a felvételt megosztó Rowan Cheung írja, innentől már csak idő kérdése, hogy egy mesterséges intelligenciával integrálva ez a technológia képes legyen hiperrealisztikus videojáték-karaktereket generálni, például olyan címekhez, mint a sokak által várt GTA VI.