"Mondtam már neked, hogy mi az őrültség definíciója? Az őrültség az, amikor pontosan ugyanazt a kib*szott dolgot csinálod újra és újra, és azt várod, hogy bármi változni fog." - hangzott el Vaas Montenegro szájából a bölcsesség, amit aztán nagymamák hímeztek falvédőre unokáiknak. A Far Cry 3-at egyebek mellett főgonosza tette igazán emlékezetessé - a Michael Mando által megformált karaktert szerethetőnek azért nem nevezhetjük, de tény, hogy komoly hatással volt mindenkire, aki elmerült a Ubisoft sorozatának 2012-es epizódjában.
A kiadó most azzal az ötlettel állt elő, hogy a harmadik, negyedik és ötödik rész figuráinak szentel egy-egy DLC-t, kezdve Vaas-szal.
Munkásököl, Vaasököl
A játékmenetet minden bizonnyal a fent idézett mondat ihlette: roguelite kalandokban lehet részünk, tehát újra és újra ugyanazt csináljuk, annyi különbséggel, hogy itt most tényleg joggal várhatjuk a dolgok változását. Célunk mindig az, hogy összegyűjtsünk három tőrdarabot a pálya különböző pontjairól, majd kijussunk Vaas egyre csúnyábban hasadó elméjéből, de a módszer és a kihívás mértéke változhat.
Pisztollyal indulunk, aztán "ölj meg X dühös, veszedelmes ellenfelet"-jellegű kihívások teljesítésével szerezhetünk újabb fegyvereket, jutalmakat, gyűjthetjük a pénzt, hogy fejlesszük karakterünket és felszerelésünket. Halálozásnál a képességek nem nullázódnak, de a cuccainkat, az ideiglenes bónuszokat és a pénzünk nagy részét bukjuk, illetve újra kell kezdenünk a tőrdarabok gyűjtögetését (ha sikerrel kijutunk, a felszerelésünket megtarthatjuk a következő menetre). Akármilyen feladatra vállalkozunk, mindenképp ellenfelek hullámait kell legyűrnünk, úgyhogy ebben a tekintetben nincs nagy meglepetés.
Sikeres teljesítést követően növelhetjük a nehézséget, illetve megpróbálhatjuk célok elérésével feloldani a Dani által a kampányban használható cuccokat. A legkönnyebb szinttel, ha már mérhetőre emeltük a maximális életerőnket és a halál után megmaradó pénz mennyiségét, másfél óra alatt lehet végezni, de már a második nehézségi szint is sokkal több sárga ellenfelet (vagy Jason Brodyt, vagy Citrát, Vaas testvérét) dob be elénk, megjelennek üvöltve támadó szellemek, és több állat, akiket termetük és gyorsaságuk miatt nem könnyű legyűrni - lényegesen kényelmetlenebb lesz az élet.
A pálya titkokat és mellékes tennivalókat is rejt. Bejuthatunk például Dr. Earnhardt házába, ami a vízen áll, és körülötte cápák repkednek, vagy beléphetünk egy kísérteties szállodába. Nincs igazából kijelölt út, de nem könnyű megtalálni a küldetés tárgyait - ugyanakkor annyit bóklászunk, amennyit szeretnénk, nem nyomaszt időkorlát.
Nem túl Vaastag
A Vaas: Insanity nem egy olyan DLC, amit azért érdemes játszani, hogy lényegesen többet tudjunk meg a közkedvelt karakterről vagy a Far Cry-univerzumról. Bár van története, az nem sok újat mond el, csak erősíti, amit eddig is tudtunk vagy gondoltunk. Tehetünk egy sétát a főgonosz kifacsart elméjében, amint azért küzd, hogy elnyerje Citrától a "tökéletes harcos" titulusát, rábukkanhatunk korábbi sérelmekre, fény derül kettejük bizarr, vérfertőző viszonyára, arra, hogy miként manipulálta nővére az ifjút, és hogy milyen nyomot hagyott benne az, hogy Brody felülkerekedett rajta. Habár ezúttal nincsenek újabb emlékezetes monológok, Michael Mando ismét kiválóan alakítja a karaktert, akinek meg lehet érteni a motivációit, de nehéz vele együttérezni.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Ugyanazt ismételgetni újra és újra, és várni, hogy a dolgok változzanak, meglehetősen szórakoztató. Sokkal jobban jártunk, mintha kaptunk volna egy kétórás sztori-DLC-t, ami igazából semmiről nem szól. A legkönnyebb szint pont megfelelő ahhoz, hogy a roguelite-okban még nem annyira jártas játékosok belerázódjanak, utána meg sorra feszegethetjük a határokat. Persze egy ponton túl már csak azok fogják élvezni, akiket nem zavar az ismétlődés, és őszintén szólva nem bántam volna, ha valamivel hosszabb maga a fő szál, de a csomag így is kielégítő.