Rendhagyó lesz a legendás Fallout széria következő darabja, hiszen a fejlesztők kihajították az ablakon az egyjátékos narratívát, és egy vérbeli online kalandot alkottak meg a rajongók számára, habár biztosan lesznek olyanok, akik nem örülnek majd a változásnak. A külföldi kollégák egy része már rátehette a mancsát a Fallout 76-ra, ugyanis a Bethesda meghívta őket Nyugat-Virginiába, ahol több órán keresztül próbálgathatták a játékot, így pedig több fontos részletre is fény derült, és még tartalmas videókat is kaptunk.
Ahogy sok más online játékban, úgy a Fallout 76-ban is karakterünk megalkotásával veszi kezdetét a kaland, amely során egyedivé varázsolhatjuk túlélőnket, mielőtt a 76-os Vaultot hátrahagyva kimerészkednénk a poszt-apokaliptikus Nyugat-Virginiába, ami a játékban az Appalachia nevet viseli. A játék egyébként alig 25 évvel az atombombák ledobása után játszódik, tehát nem lesz minden teljesen kihalt, ahogy azt megszokhattuk a korábbi részekben. Bőven akadnak majd zöldellő erdők is, és alapvetően egészen változatos lesz a játéktér. Ráadásul annak ellenére, hogy egy online címről van szó, ugyanolyan fontos lesz a történet, mint a korábbi epizódokban, csak épp másképp lesz tálalva a sztori, változik az elmesélés módja. Megismerhetjük majd a 76-os Vault overseerjének sztoriját is, aki a környéken nőtt fel, és kiderül, milyen hatással voltak rá a világban beálló változások.
Persze a kaland középpontjában a játékosok által irányított túlélők állnak, akikre rengeteg tennivaló és veszély vár. A fejlesztők szakítanak néhány jól bevált elemmel, így például nem fogunk cseverészni NPC-kkel, hanem legfeljebb csak különböző feladatokat kapunk a gép által irányított karakterektől, akik ráadásul nem is emberek, hanem leginkább robotok lesznek. Gyakorlatilag teljesen a játékosokra van bízva, hogyan töltik meg a Fallout 76 világát. De azért akadnak olyan visszatérő játékmechanikák is, amelyeket örömmel fogadnak majd a széria rajongói.
Ilyen például a V.A.T.S., ami elég hasznos dolog volt a korábbi részekben, ám ezúttal egészen máshogy működik majd, hiszen értelemszerűen nem lassulhat be a játék használata közben. Az új V.A.T.S. egyfajta auto-aimként funkcionál, szóval nem kell céloznunk, hanem egy bizonyos százalékú esélyünk lesz arra, hogy eltaláljuk a kiválasztott ellenfelet. A C.A.M.P. rendszernek köszönhetően mindenféle építményt felhúzhatunk, akár még saját boltot is nyithatunk a pusztaságban, ami igencsak jól jöhet, ha valaki kereskedésre adná a fejét. Ráadásul fast travellel bármikor elérhetjük a bázisunknak kijelölt helyet. Ha rendelkezünk elég nyersanyaggal, akkor le is másolhatjuk épületeinket a táboron belül, sőt az egész tábort magunkkal vihetjük, ha át szeretnénk költözni egy másik helyszínre.
A S.P.E.C.I.A.L. sem maradhatott ki a játékból, és a tulajdonságokra pakolt pontok egyúttal úgynevezett Perk Cardokat is feloldanak, amelyek extra apróságokkal erősítik karakterünket, és minden tulajdonságunkhoz egy-egy ilyet rendelhetünk hozzá. Kártyacsomagokat is vásárolhatunk, a ritkább darabok pedig vizuális táren is kitűnnek: aranyozottak és különleges animációjuk van. Ezen felül sokkal kézzelfoghatóbb dolgokkal is erősebbé tehetjük karakterünket, mert értelemszerűen az sem lesz mindegy, milyen felszerelésben feszítünk, ha épp összetűzésbe keverednénk egy játékossal vagy egy szörnnyel.
Gyakran össze fogunk futni más játékosokkal, akikkel kereskedhetünk, vagy akár szitává is lőhetjük egymást. A tűzharcok szinte elkerülhetetlenek az ilyen játékokban, azonban nem árt, ha jól meggondoljuk, kire emeljük rá puskánkat, ugyanis ha egy olyan játékossal végzünk, aki nem tanúsított ellenállást, akkor a játék automatikusan gyilkosnak jelöl meg minket. Ilyenkor vérdíj kerül a fejünkre, és bármelyik másik játékos (beleértve a saját csapattársunkat is) végezhet velünk jutalomért cserébe. Az atombombák egyébként jelen lesznek a játékban, és ezek a szörnyű eszközök tényleg óriási pusztításra képesek, szóval érdemes vigyázni azokkal a magas szintű játékosokkal, akik birtokolják a fegyvert. Szerencsére 5-ös szintig ki van kapcsolva a PvP, tehát a kezdőknek nem igazán kell rettegniük a tapasztaltabb játékosoktól.
A játékosokon felül számos egyéb veszély leselkedik ránk Nyugat-Virginiában. Megküzdhetünk különféle mutálódott lényekkel, halálos lézerrel felszerelt robotokkal, egészen vad ghoulokkal, illetve legendás, komoly kihívást nyújtó szörnyetegekkel is. Ilyen például a Scorchbeast, amit nem gyerekjáték legyőzni, úgyhogy jól fel kell majd kötnie a gatyát csapatunk összes tagjának, ha ezzel a rondasággal szeretnénk packázni.
Talán egyértelműnek tűnik, hogy egy magasabb szintű játékos könnyűszerrel végez egy kisebbel, de a Fallout 76-ban ez nem mindig lesz így, ugyanis ha nagy a szintkülönbség, akkor az erősebb játékos védelme nem lesz olyan hatásos a gyengébb ellen, mint általában. A Pip-Boy tartalmaz egy Hunter/Hunted nevű orgyilkosos minijátékot, amibe ha beszállunk, akkor kapunk egy véletlenszerű célpontot, akit likvidálnunk kell, de ugyanakkor minket is üldözőbe vesz valaki, tehát nem csak akkor küzdhetünk meg másokkal, ha véletlenül összefutunk velük.
A pusztában való kalandozás nem csak annyiból áll, hogy építkezünk és lövöldözünk, figyelnünk kell az éhségre és a szomjúságra is, illetve nem árt, ha elkerüljük a különféle betegségeket. Akadnak olyan eventek, amelyeken az egész szerver részt vehet, és még csak nem is kell játékosoknak a helyszínre gyalogolniuk, hanem egyszerűen csak odateleportálhatnak. Ha szerencsések vagyunk, akkor térképeket is találunk majd, amelyek rejtett kincsekhez vezetnek, feltéve, ha sikerül rájönnünk, pontosan hova is kell menni. A fotómód segítségével pedig menő képeket lőhetünk például karakterünkről vagy a tájról, az így elkészült alkotásokat pedig töltőképernyőként is használhatjuk, ami elég jópofa dolog. Természetesen a rádióadók sem maradhattak ki, így ismét klasszikus zenéket hallgatva fedezhetjük fel a játék világát.
Ez mind jól hangzik, és a jelek szerint a Bethesda tényleg ügyesen kombinálta a túlélős játékokból ismert elemeket a Fallout poszt-apokaliptikus világával, de egyelőre még nehéz volna megmondani, hogy elegendő lesz-e ennyi egy stabil játékosbázis fenntartásához. Eleinte biztos jó móka lesz megismerni a tájat, közös kalandokra indulni pajtásainkkal, és atombombákat hajigálni másokra, de a hagyományos NPC-k és a klasszikus történetvezetés hiánya esetleg eltántoríthatja a régi motorosokat. Bizakodásra adhat okot, hogy a fejlesztők hosszú távra terveznek, és a megjelenés után még sokáig szeretnék támogatni a játékot.
Kis túlzással akár úgy is tekinthetünk a Fallout 76-ra, mintha az a Fallout 4 többjátékos módja lenne, viszont a látványvilág fejlődött valamelyest, illetve a játéktér is nagyobb lett. Az már most egyértelmű, hogy ez a kaland akkor lesz az igazi, ha csapatban nyomul az ember, hiszen úgy sokkal könnyebben vehetjük az akadályokat. Persze akkor sem kell csüggedni, ha valaki magányos farkasként szeret játszani, mert erre is lesz lehetőség.
Hamarosan kiderül, hogyan fogadják a rajongók a Bethesda új játékát, ugyanis a Fallout 76 november 14-én érkezik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. A megjelenés előtt, október végén pedig még egy bétateszt is lesz, amely során már nem csak az újságírók próbálhatják ki, milyen érzés csapatostul túlélni a Fallout veszélyes világát.