A "seggfejnek lenni" konkrétan idézet, Todd Howard biggyesztette oda a Fallout 76 PvP módjának legfontosabb kérdése mellé. Röviden: nem lesz könnyű meglógni a többiek elől, ha szembemegyünk az íratlan törvényekkel, már ami a "játszani és élni hagyni" jelleget illeti.
Hatalmas meglepettség ülhetett ki a Fallout-rajongók arcára, amikor néhány hónapja megtudták, hogy szeretett szériájuk egy MMO-alapú címmel tér vissza hamarosan. A kezdeti sokkon már túl vagyunk, főleg, hogy már konkrétumokat is tudunk a mechanikák egy részéről.
Ami talán a legfontosabb, hogy akkor is eltehet minket láb alól egy másik játékos, ha mi azt nem akarjuk, ám ha valaki ilyen módszerekre vetemedik, akkor annak fel kell kötnie a gatyát, hiszen a játék kőkemény vérdíjat tűz ki a gyilkos fejére. Ha viszont benne vagyunk egy kiegyenlített, igazi PvP küzdelemben, akkor tapasztalati pontok és kupakok üthetik a győztes markát.
Akkor, ha egy játékos "közös megállapodás" nélkül, tehát egyezményes párbajon kívül öl meg valakit, akkor semmilyen jutalom nem üti a markát: se XP, se kupakok. Helyette "körözött bűnözővé" válik egészen addig, amíg egy másik játékos meg nem torolja az ártatlan halálát, amit azzal is segít a játék, hogy a körözött személy minden játékos számára látható lesz a világtérképen.
Mindez, persze már jutalom fejében történik, amit kegyetlen, de legalább annyira szórakoztató és igazságos módon a törvényszegő játékos zsebéből finanszíroz a Fallout 76 - ergó nem lesz jövedelmező befektetés tonnaszámra ölni a gyanútlan kalandozókat.
Ha találkozunk valakivel, aki korábban már szó nélkül végzett karakterünkkel, akkor a nyomába eredhetünk, hogy megbosszulhassuk emberkénk korábbi halálát. Ha így teszünk, akkor dupla jutalmat kapunk kézhez, ha pedig újfent elhaláloznánk, akkor mindössze a nálunk lévő szemetet veszítjük el. Tehát a nagy becsben tartott, izzadságos munkával legyártott páncélzatunkat és fegyvereinket nem kell féltenünk egy ilyen, bosszú által hajtott összetűzésben.
Halálunk után a pálya bármelyik kijelölt pontján újjáéledhetünk, ám hacsak nem a Vault 76-ban vagy a hozzánk legközelebb lévő pontnál tennénk ezt meg, annak a távolságtól függően meg lesz az ára.
A PvP mód továbbá "normalizálja" a karakterek sebzését, így a játékosok nem lesznek túlzottan elkülönítve egymástól a szint- és felszerelésbeli különbségek miatt. Nyilván, ha egy késsel nekimegyünk valakinek, aki Power Armorban és egy minigunnal felszerelkezve űzi az ipart, akkor nem lesz túl sok esélyünk. Todd Howard szerint azonban még így sem lehetetlen valakit egy késsel ártalmatlanná tenni.
A gyakorlatban mindebből ugyan mit sem láthattunk eddig, a hallottak alapján azért bizakodóak vagyunk. Ti mire számítotok a Fallout 76 multis élményét illetően? Elég ennyi, hogy jobban higgyetek a sikerben?