Felfokozott izgalmi állapotban lestük a Fallout harmadik epizódjához beígért aprócska frissítést, melynek megjelenése még nagyobb hullámokat, felháborodást keltett, legutóbbi atomszennyezett környezetbe tett látogatásunk során nem véletlenül karakterizáltuk, hogy érdemes türelemmel várni a következő sebtapaszra. Szegény gőzösök, nehezen megkerülhető automatikus frissítés keretében leszívták a vakolóanyagot, majd rájuk szakadt a plafon, vérnyomásuk szabadon emelkedhetett az egekig. Noh kérem, pihentessük tragikomédiánk legújabb fejezetét és adjunk hatalmas grafikai löketet a Fallout 3-nak. Megjelenése után hozzáértők gyorsan megtalálták, milyen konfigurációs fájlokat szükséges megerőszakolni annak érdekében, hogy az asztali masinákra kidobott verzió látványosan szebben mutasson. Néhány GSO olvasó persze hetekkel korábban rátalált a rövid 'csináld magad' tanfolyamra, akik lemaradtak, vagy továbbra sem találják a néhány lépésből álló útmutatót most figyeljenek.
Keressük meg gépünkön a FALLOUT.ini névre hallgató fájlocskát és egy határozott mozdulattal nyissuk meg. Itt található:
Windows Vista: C:UsersUsernameDocumentsMy GamesFallout3
Windows XP: C:Documents and SettingsUsernameMy DocumentsMy GamesFallout3
Miután elénk tárult a fájl tartalma a következő bejegyzésekkel érdemes szórakoznunk Óvatosan! Mielőtt nekiesnétek a különböző értékek változtatásához, készítsetek egy biztonsági mentést az eredeti ini fájlról. Mindenki saját felelősségére használja!
- uGridsToLoad=5 (A nagyobb érték növeli a belátható távolságot, valamint a tőlünk távolabb eső elemek kirajzolását)
- uNumDepthGrids=1 (Állítsuk 3-ra ha az uGridsToLoad nagyobb, mint 9)
- iMinGrassSize=80 (Minél alacsonyabb az értéke, annál dúsabb a fű)
- fGrassFadeRange=6000.0 (Megadja milyen távolságban rajzolódjon ki a fű)
- bForceFullLOD=0 (1-re állítva részletesebb Level of Detail)
- iTreeClonesAllowed=1 (A 0 érték esetén kizárólag speciális fákkal találkozunk)
- iShadowMapResolution=256 (A 2048 érték jelenti a legjobb grafikát; erősen támogatott kétszeres szorzóval lépdelni)
- iShadowFilter=0 (2-ra állítva árnyékot kapnak a szélek)
- iActorShadowExtMax=10 (A nagyobb érték növeli a külső pályarészeken található árnyékokat)
- iActorShadowIntMax=10 (A nagyobb érték növeli a belső pályarészeken található árnyékokat)
- bShadowsOnGrass=0 (1-re állítva árnyékot kap a fű)
További képekkel kerülhettek köszönőviszonyba a PCGH oldalán. Munkatársaik megnövelt LOD és uGridsToLoad=19, iMinGrassSize=40, fGrassFadeRange=120000 beállítások mellett tesztelték a játékot (E8500 @ 3.6 GHz, 4 GB DDR2-800, HD 4870 1024 MB). A megváltoztatott beállítások után 1920 x 1200 felbontásban 4x FSAA/16:1 AF beállítások mellett egyes helyeken 20 fps alá kúszott számlálójuk.