A Fable második epizódjáról sok mindent lehet mondani, de egy biztos. A végeredmény mindenképpen pozitív. Még akkor is, ha Molíneux úr - jó szokásához híven - most is sok csacskaságot nyilatkozott a megjelenés előtt, illetve után. A játék igenis jó lett, a legtöbb beígért dolgot megvalósították a készítők, és a kezdeti botladozások után egy igazán pompás kis játékkal nyomulhatunk. Akad azonban néhány dolog, amit biztosan nem látunk már benne, viszont a szinte biztosra vehető harmadik részbe akár bele is kerülhet.
Az első dolog a rivális hősök. Ezeket amúgy megígérte Mr. Nagyotmondok, és vannak is arra utaló jelek, hogy eredetileg lettek volna ilyen karakterek. Az ötlet szerintem hatalmas, megérdemelné, hogy a készítők foglalkozzanak vele. Egy idő után kissé unalmas, hogy mi vagyunk az egyetlen legény a gáton, a hasonszőrű karakterek jelenléte a realizmust is fokozná. A sztorielemekről már nem is beszélek, hiszen az NPC hős is bajba kerülhet mondjuk egy küldetés közepén amikor is érkezünk mi a fehér lovon, bla bla bla...szóval jó ötlet na. Tessék szépen megoldani.
A második dolog a kutya. Az ötlet jó. A kutya kedves társunk, kincset keres, bohóckodik, sőt az ellenfelet is bántja. Egyetlen problémán vele, hogy mindenkié ugyan olyan. A házikedvenc tehát maradjon, de igazán lehettek volna kicsit kreatívabbak a Lionheades srácok. Miből állt volna valamiféle véletlenszerűség generátorral legalább a kutyusok bundáját variálni. A következő részben pedig már elvárjuk, hogy legalábbis többféle kutyuli közül választhassunk, de inkább legyen többféle cuclimucli egyáltalán. Egy tarkabarka papagáj, neadjisten egy csudaparipa. Ez utóbbi amúgy is dukál minden hősnek.
A harmadik problémánk a fő sztoriszál. Aranyos, meg minden, de egyrészt nagyon rövid, másrészt lineáris. Mondhatnánk, egyszerű mint a szeg.Egy olyan történet amely legalább egy kicsit is szerteágazó sokat lendítene a játékélményen. Nem várunk a játéktól Deus Ex szerű nyakatekert, sötét sztorit, de a mostaninál biza egy szinttel jobbat kérünk a következő részre. A hősünk például elszegődhetne különböző nemesekhez akár testőrként, akár mittomén miként. Az urak egymás közötti harca pedig befolyásolná a mi életünket is. Amennyiben kiderülne, hogy alkalmazónk egy huncut csirkefogó, természetesen odébb állhatnánk, de akár móresre is taníthatnánk a számunkra nem szimpi nagyurat. Ilyesmire gondoltunk.
A negyedik probléma nem annyira súlyos, és itt érezhető a fejlődés is, úgyhogy ezt nem is ragozzuk nagyon. A világot mint olyant kell még nyitottabbá, szabadabban bejárhatóvá tenni. Emlékszem, amikor az első részről felreppentek a hírek, micsoda lelkesedéssel vártuk a hatalmas szabadon bekószálható, tőlünk függetlenül működő világot. Aztán jött a feketeleves. A második rész szerencsére javuló tendenciát mutat, de azért bőven van még mit dolgozni a játék ezen aspektusán.
Végül az utolsó probléma. Kérjük, sőt követeljük, hogy kedvenc, ártatlan, hősies, karakterünkkel vehessünk részt az online co-op részben! Hát micsoda kreténség ez a mostani állapot? Az ember megcsinálja avatárját, csinosítgatja, elnevezi, bámulja a hátsóját..vagyis izé, szóval játszik vele órákig, napokig. Mindenki szeretné, ha az online összezördülések során azzal a karival nyomulhatna amibe hosszú órák munkáját fektette bele, nemde?
Mindezek ellenére a Fable 2 igencsak jóságos kis műsorszám, ajánlott mindenki számára. Az utolsó problémát amúgy jó eséllyel kijavítják majd valami DLC segítségével, a többit pedig majd csak viszontlátjuk a harmadik részben, ami már reméljük PC-re is akkor jelenik meg amikor a konzolos verziók. Majd megyek is, és kérem a jogdíjakat.