Hirdetés

Ezt tudja majd a The Last of Us Part I és a Part II Remastered, illetve az Alan Wake 2 PlayStation 5 Prón

|

A Naughty Dog és a Remedy részletezték, hogy mire lesznek képesek a játékaik a Sony legújabb konzolján.

Hirdetés

November 7-én érkezik a PlayStation 5 Pro, a Sony kilencedik generációs konzoljának felturbózott változata, amelynek hardveres képességei miatt kevesebb kompromisszumot kell kötniük a fejlesztőknek. Ettől persze még nem ússzák meg az optimalizálást az alapgépre, de tény, hogy a Prón nagyobb felbontást, több effektet, gyorsabb képfrissítést tudnak elérni, és csak a konzolgyártó rájuk bízza, miként sáfárkodnak az extra erőforrásokkal.

Első körben 55 már megjelent, illetve a jövőben érkező címről derült ki, hogy ki fogják használni az erősebb konzolváltozat nyújtotta lehetőségeket, de ez a lista még távolról sem végleges. És persze nem csak az érdekes, hogy mely játékokat optimalizálják PS5 Próra, hanem az is, hogy ez milyen konkrét előnyökben nyilvánul meg.

Hirdetés

A Naughty Dog már el is árulta, hogy mire számíthat a The Last of Us Part I és a The Last of Us Part II Remastered esetében, aki megveszi a lemezmeghajtó nélkül 329 990 Ft-ért, azzal együtt pedig 379 990 Ft-ért értékesített konzolt. Joel és Ellie első közös kalandja a 2.00-s patchcsel kapja meg az ún. Pro módot, amely 1440p-ben rendereli a képet, ezt pedig a PSSR 4K-ra skálázza fel, tartva a 60 fps értéket. Aki az alapgépen is elérhető Performance, illetve Fidelity módokat választja, az gyorsabb képfrissítéssel fog találkozni, és ezáltal simább élményben lesz része. A folytatást pontosan ugyanezekkel az extrákkal turbózza fel az 1.2.0-s frissítés.

Ami pedig a Remedyt illet, a stúdió hosszú blogbejegyzésben részletezte a PlayStation 5 Pró képességeihez igazított Alan Wake 2-t szebbé és simábbá varázsoló fejlesztéseket. A finnek nem készülnek külön Pro móddal, de enélkül is jelentős előrelépést ígérnek. Minőségmódban marad a 30 fps, ám a tükröződő felületek élethűbbé és részletgazdagabbá válnak a ray tracingnek hála, a renderelt felbontás 2176 x 1224, ám ezt a PSSR 4K-ra húzza fel.

Teljesítménymódban a renderelt képminőség nagyjából megegyezik az alapgép minőségmódjában látottal, de emellett mind a képstabilitás, mind a volumetrikus megvilágítás és az árnyékok pontossága javul PS5 Prón. 60 fps-re érdemes készülni, 4K mellett, amire 1536x 864 renderelt felbontásból húzza fel a PSSR a megjelenített képet.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)