Amennyiben végigmegyünk a Microsoft által 2018 óta felvásárolt stúdiók listáján, elég könnyen meg tudjuk róluk állapítani, hogy a múltbéli gyümölcsöző kapcsolatok, vagy a fejlesztők addigi munkássága nyomott-e inkább a latba ajánlattételkor, netán mindkettő.
Valamelyest kilóg közülük az a Compulsion Games, amelynek játékaiban ott volt ugyan a potenciál, de azt sem a Contrast, sem a We Happy Few esetében nem sikerült kiaknázni. Phil Spencerék mégis láttak fantáziát a csapatban, ezért meginvitáltak az Xbox Game Studios istállójába.
A csatlakozás óta megduplázódott a stúdió munkatársainak száma (már eléri a 80-at), valamint elkezdődött minden addiginál ambiciózusabb projekt, a Midnight kódnéven futó third person akció-kaland fejlesztése. Ez utóbbiról hozott nyilvánosságra néhány eddig nem ismert részletet Jez Corden, a Windows Central újságírója.
Tudomása szerint szigorúan egyjátékos, történetközpontú alkotásról van szó, amit az amerikai Dél (nem összekeverendő Közép- vagy Dél-Amerikával) kultúrájából merített ihletet, és emellett erőteljes gótikus beütése is van. A világ részét képezi a mágia és varázslatos teremtményekkel, például hárpiákkal is összefuthat az alábbi artworkön látható hősnőnk.
Forrás: Windows Central
Corden megerősítette továbbá Jeff Grubb azon értesüléseit, amelyek az Obsidian titokzatos szerepjátékával kapcsolatosak. Sőt már azt is tudjuk, hogy a Josh Sawyer vezette projekt Pentiment kódnéven fut és várhatóan 2022-ben megjelenik. A Compulsion alkotásának viszont ennél több időre van szüksége, de jövőre talán már hivatalosan bemutatkozik.