Hirdetés

Ezért nem lesz multiplayer a Doom: The Dark Agesben

|

Kiderült pár fontos részlet a nagy Xbox bemutató előtti sajtóeseményen.

Hirdetés

Az id Software egy vaskos bemutatót tartott a Doom: The Dark Agesről az Xbox legutóbbi műsorán, de a trailerek és demonstrációk előtt az újságíróknak is volt lehetőségük beszélgetni a lövöldék mestereivel. A sajtós csapat több kisebb, de fontos kérdésre kapott választ, melyek segítenek egy teljesebb képet kapni a Dark Ages céljáról és stílusáról. A két legfontosabb új infó a többjátékos szekció hiánya és a játék világdizájnjának természete körül forgott.

Hirdetés

Ami a multiplayert illeti, az mindig is egy fontos része volt a Doom játékoknak, de a Dark Agesből ez kimarad. Nem ez lesz az első Doom deathmatch nélkül, de mégis érdekes látni, hogy a stúdió ismét kihagyja a játékcsomag egy ennyire szeretett modulját.

Ennek okairól Marty Stratton (stúdióvezető) és Hugo Martin (kreatív vezető) beszéltek:

"Itt csak kampány lesz, ez volt a tervünk az első naptól kezdve. Nem akartuk túlterhelni magunkat, cserébe olyan élményeket alkothattunk, mint a mech és a sárkány, melyek gyakorlatilag önálló minijátékok a játékon belül. Minden kreatív energiánkat a legnagyobb és legjobb kampányra akartuk fordítani, amit valaha készítettünk."

Abszolút érthető, de felmerült az is kérdésként, hogy a The Dark Ages tulajdonképpen egy nyílt világú játék-e vagy sem. A válasz egyértelmű.

"Abszolút nem egy nyílt világú játék, de ez a legnagyobb játéktér, amit valaha építettünk. Tényleg azt fogod érezni, hogy egy csatatéren jársz. A tipikus, lineáris Doom dizájnt lecseréltük hatalmas homokozókra, ahol van lehetőség felfedezésre és extra célok teljesítésére. A felfedezés is kötődik a karakterfejlesztéshez, szóval egyre több és több extrát oldhattok majd fel általa."

Ami hősünk finomhangolását illeti, erre meglesz a lehetőségünk, de a fejlesztési rendszer egy kicsit szűkösebb és összeszedettebb lesz, mint amilyen az Eternalban volt. Martin elmagyarázta, hogy sokaknak nem tetszett a rengeteg valuta és képességfa, így aztán a The Dark Agesben inkább a kevesebb, de érdekesebb opciókra koncentráltak.

És hogy mi vár a sorozatra a The Dark Ages után? Ki tudja. Martin nem mondhatott semmi konkrétat, csak azt, hogy nagyon szeret Doom játékokat fejleszteni, és ezt nem egy trilógia záróepizódjaként építették. Innentől mindenki vonja le a maga következtetéseit.

A Doom: The Dark Ages 2025. május 15-én érkezik PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)