A legtöbb játékfejlesztő számára nem jelent kihívást játékát PC-re is elkészíteni konzolok mellett, és vannak ugyan botlások, de általában közel egyenrangúak a különböző platformokra megjelent változatok. Nagyon ritkán látni olyat, hogy egy nem a Sony vagy Nintendo által kiadott játék csak konzolra jelenjen meg.
A Rockstar Games viszont továbbra is Xboxra és PlayStationre készíti el nagy játékait először, a PC-s játékosokat pedig várakozásra kényszeríti. Mike York, a Rockstar New England egyik volt animátora, aki 2011. és 2017. között dolgozott a cégnél egyebek mellett a GTA V-ön és a Red Dead Redemption 2-n, elmondta, miért van ez így.
York szavai szerint a Rockstar azt a platformot részesíti előnyben, ahonnan nagyobb bevételre számít.
"Legtöbbször, különösen a múltban, a playstationös változatok fogytak a legjobban. A PlayStation volt a kötelező konzol. Többet adtak el ezekből, mind bármilyen más konzolból. Mindenki PlayStationön játszott."
A GTA V esetében a PS3-as változat előnyt élvezett az Xbox 360-assal szemben, de ez a kettő egyszerre készült, és csak utána láttak neki a PC-s kiadásnak - így fordult elő, hogy míg az első verziók 2013 szeptemberében érkeztek, a PC-s változat csak 2015 áprilisában jelenhetett meg, fél évvel a PS4-es és Xbox One-os kiadások után.
Hozzátette még, hogy PC-s játékot készíteni sokkal nehezebb a számos különböző hardveres konfiguráció miatt, és a tesztelés is hosszadalmasabb, bonyolultabb. A Rockstar garantálni akarja a magas minőséget PC-n is, de ehhez idő kell. York negatív példaként említette a Batman: Arkham Knightot, ami tényleg szörnyű volt PC-n - ugyanakkor, mint az köztudott, nem ez az általános, és a legtöbb fejlesztő képes épkézláb PC-s portokkal szolgálni. Szerinte ugyanakkor a GTA-kon nem egy nagy csapat dolgozik, így kénytelenek priorizálni, kordában tartani a költségeket.
York érveit könnyű kikezdeni, de annyit érdemes hozzátenni, hogy a Grand Theft Auto és Red Dead Redemption játékok jóval összetettebbek, mint egy átlag AAA nyílt világú játék, több rendszernek kell jól együttműködnie, hogy olyan élményt kapjunk, amilyet a Rockstartól elvárhatunk, és ehhez tényleg sok tesztelésre van szükség. Könnyen gondolhatjuk persze azt is, hogy a csúsztatott megjelenés abszolút üzleti döntés, mert a kiadó abban reménykedik, hogy lesznek játékosok, akik a konzolos változat után a PC-set is megveszik - nem alaptalanul.
Akárhogy is, kénytelenek leszünk türelemmel várni. A Grand Theft Auto VI 2025 őszén jelenik meg PS5-re és Xbox Series konzolokra, így leghamarabb 2026-ban érkezhet majd PC-re.