Hirdetés

Ezért nem árulnak el semmit a CS:GO fejlesztői a közösségnek

|

A Counter-Strike: Global Offensive fejlesztőcsapata nem éppen arról híres, hogy mindent alaposan megvitat a közösséggel, a játék egyik fejlesztője most elmagyarázta ennek hátterét.

Hirdetés

Az utóbbi évtized egyik legfontosabb játékipari fejleménye mindenképpen az volt, hogy az online kommunikációs csatornáknak hála sokkal szorosabb kapcsolat alakult ki a fejlesztők és a játékosok között.

Ma már minden eszköz rendelkezésre áll ahhoz, hogy a készítők meg tudják hallgatni a közösség problémáit és tudjanak rájuk reagálni, viszont a Counter-Strike: Global Offensive fejlesztői még ebben az új világban is úgy látják, hogy összességében jobban járnak a szűkszavúsággal.

A Valve általában véve mindig is azon stúdiók közé tartozott, akik szeretnek titkolózni, viszont mostanra kialakult a játékosok körében az az általános vélekedés, hogy egy folyamatosan fejlődő online játék esetében ez nem szerencsés stratégia.

Hirdetés

Ennek ellenére a CS:GO csapata kitart emellett és a játék egyik fejlesztője, Gautam Babbar most el is magyarázta, hogy miért:

"Mi úgy gondoljuk, hogy a CS:GO jobb, ha tiszta, egyenes visszajelzéseket kapunk. Mi elolvassuk és elemezzük azokat a dolgokat, amiket a játékosok megosztanak a különböző fórumokon, de ahogy ezt ők is tudják, ritkán veszünk részt a társalgásban. Az a megfigyelésünk, hogy amikor becsatlakozunk egy párbeszédbe, akkor a játékosok már nem egymással beszélnek, hanem velünk és így a visszajelzések kevésbé tiszták. Néha hozzászólunk valamihez, ha úgy látjuk, hogy a közösség leragadt valahol vagy több információra van szükségünk, de többnyire kimaradunk ebből."

Babbar szerint nem csak a kötetlen beszélgetések elősegítése miatt maradnak ki az online eszmecserékből, hanem azért is, mert a játékosok érdeklődése túl gyorsan változik, így nem akarnak véletlenül sok időt szánni valamire, amire aztán megszűnik az igény, mire elkészül:

"Próbálunk nem túl sokat beszélni a jövőbeni terveinkről vagy arról, hogy milyen hibákat akarunk kijavítani, mert a tervek folyton változnak. Lehet, hogy egy bug kijavításához több idő kell, mint gondoltuk, vagy akár nem várt következményei lehetnek a javításnak. A közösség érdeklődése is idővel megváltozhat. Ha megígérünk egy új feature-t vagy megoldást egy problémára, akkor megkötjük a csapatunk kezét és nem tudunk elég rugalmasan reagálni, ha a prioritásaink vagy a közösség prioritásai megváltoznak."

Összességében a csapatnak az a filozófiája, hogy ha a játékosoknak problémája van, akkor nem azzal teremtenek nekik értéket, ha beszélgetnek velük róla, hanem ha megnézik, hogyan tudnák megoldani és minél gyorsabban közzétenni egy frissítés formájában.

Ti hogy látjátok? Jobb lenne, ha a Valve aktívabb lenne a közösségben?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)