A Microsoft még a katasztrofálisan rajtolt előző konzolgeneráció idején döntött úgy, hogy inkább nem közöl hivatalos adatokat az Xbox eladásairól. A független elemzések alapján azonban sejteni lehet, hogy a 2020-ban debütált Series S/X modellekből körülbelül 23 millió példány fogyhatott, így a platform továbbra is a harmadik helyen áll a még az előző generációhoz tartozó Nintendo Switch és a PlayStation 5 mögött.
A redmondiak persze hivatalosan nem az Xbox nehézségeivel magyarázzák az eladási számok titokban tartását, hanem azzal, hogy ők a multiplatform Game Pass szolgáltatás miatt már szélesebb spektrumon gondolkodnak ennél, a vállalat egy magas rangú képviselője pedig most ismét felmondta a mantrát.
Tim Stuart nemrég a Wells Fargo TMS Summit konferencián lépett színpadra, ahol nemcsak arra tért ki, hogy egy sereg játékfejlesztési feladatot szeretnének az AI-ra bízni, hanem a szőnyeg alá söpört konzoleladási adatok témája is szóba került.
"Először én is úgy voltam vele, hogy »Mit műveltek? Az Xbox üzletágban vagytok, és nem adjátok ki a konzolos eladási számokat? Ennek semmi értelme!« De igazából ez volt az első pont, amikor azt mondtuk, hogy nem, ez a tartalomról és a szolgáltatásokról szól."
- ecsetelte Stuart a GameSpot összefoglalója szerint. Magyarán ismét az Xbox-fejes Phil Spencer által is gyakorta hangoztatott érvelést hallhattuk arról, hogy az eladott Xboxok száma nem reprezentálja azt, hogy mennyien veszik igénybe a márkanév alatt futó szolgáltatásokat, hiszen az Xbox Game Studios játékait PC-re is kiadják, a felhős Game Pass (Xbox Cloud Gaming) pedig már számítógépeken, okostévéken és mobilokon is elérhető.
Az utóbbi kapcsán Stuart azt is megjegyezte, hogy az olyan régiók, mint Afrika, India és Délkelet-Ázsia nem a konzolokat, hanem a telefonos játékplatformokat helyezik előtérbe, s hogy a mobil gaming-üzletág több milliárd dolláros nagyságrendű piacot jelent, míg a PC-ké csak 400 millió dollárt, a konzoloké pedig legfeljebb "néhány százmillió" dollárt tesz ki globálisan.
Itt került szóba az Activision-Blizzard idei felvásárlása is, amelyet illetően a Microsoft már korábban is úgy nyilatkozott, hogy az akvizíció valójában a mobilos szegmensbe való betörésüket hivatott garantálni az olyan sikercímek megszerzésével, mint a Candy Crush, a Call of Duty Mobile vagy a Diablo Immortal, ezt pedig most Stuart is megerősítette.