Hirdetés

Ezért kaszálták el a Blizzard készülő túlélőjátékát, ami már 6 éve készült

|

Sokáig épült-szépült a rendkívül ambiciózus Odyssey, de a Microsofttal való egyesülést követően a vezetőség úgy döntött, hogy zátonyra futott a projekt.

Hirdetés

Az elmúlt hónapokban célba ért az a történelmi jelentőségű üzleti megállapodás, melynek keretében a Microsoft felvásárolta a teljes Activision Blizzardot, egy ilyen mértékű váltás pedig természetesen átszervezésekkel jár.

Ennek az első szomorú következménye, hogy folytatva a mostanában rendkívül gyakori leépítéseket, most a Microsoft is búcsút mondott majdnem kétezer embernek, de mint kiderült, nem csak kollégákból lett kevesebb, hanem ígéretes projektekből is.

A napokban kiderült, hogy a Blizzard csapata már hat éve dolgozott egy Odyssey nevű projekten, ami egy a Rusthoz és Minecrafthoz hasonló, craftolós túlélőjáték lett volna, csak természetesen a stúdiótól már megszokott AAA minőségben. A játék rendezője a World Of Warcraft egyik veterán quest designere, Craig Amai volt, aki már a projekt indulása óta vezette a fejlesztést.

Hirdetés

Sajnos a játékból már biztosan nem lesz semmi, mivel a cég vezetése véget vetett neki, a Bloomberg ügyeletes oknyomozó szerzője, Jason Schreier pedig már fel is tárta, hogy miért: a fejlesztők szerint az Odyssey eredetileg Unreal Engine-ben készült, de a csapat később átmozgatta a Synapse nevű belső fejlesztésű motorra, amit korábban a cég mobiljátékokhoz használt, mert az Unrealben nem tudták megoldani, hogy 100 játékos játszhasson egyszerre a masszív pályákon.

A csapat végül sok technikai akadályba ütközött az új engine-nek a használata közben, a művészek zöme pedig továbbra is az Unrealt használta a prototipizálásra, remélve, hogy a Microsoft átvételét követően majd visszaállhatnak az eredeti tervre.

A GS már a TikTokon is vár

Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!

Végül nem így lett, viszont a Blizzard szóvivője, Andrew Reynolds szerint ezek az esetek mindig is részét képezték a cég történetének:

"Ezek ugyan nehéz döntések, de a kísérletezés és a kockázat mindig is része volt a Blizzard történelmének, kreatív folyamatunknak. Egyes ötletek átköltöznek másik játékokba, vagy akár teljesen új játékokká alakulnak. Belevágni valami újba az egyik legnehezebb dolog a játékiparban és hálásak vagyunk minden tehetséges kollégánknak, akik támogatták ezt a projektet."

Ti mit gondoltok? Megérdemelt volna egy esélyt?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)