Az, hogy a Microsoft nyitni kezdett a konkurens konzolok felé, egyfelől jobb eladásokat, nagyobb bevételt jelenthet az ebbe a körbe bekerülő játékok számára, és ez a jövőben talán elejét veheti az Alpha Dog, az Arkane Austin és a Tango Gameworks bezárásához hasonló döntéseknek. Másrészt viszont most már minden egyes, a redmondiak gondozásában napvilágot látó alkotás kapcsán azonnal felmerül a kérdés, hogy mikor várható a playstatiönös, esetleg switches verzió.
Jelenleg három lehetséges válasz létezik: soha, majd valamikor később, illetve az xboxos, PC-s, Game Pass-es premierrel párhuzamosan. A Doom: The Dark Ages esetében pedig, ahogy azt több bennfentes is megszellőztette, a harmadik forgatókönyv fog érvényesülni.
Ennek okairól az amerikai IGN-nek mesélt Phil Spencer, aki szerint a késedelem nélküli multiplatform megjelenés az id Software stúdióvezetője, Marty Stratton kifejezett kérésére valósul meg, ő ugyanis még évekkel ezelőtt, amikor a Doom: The Dark Ages sorsáról döntöttek, amellett érvelt, hogy minél több játékoshoz jusson el.
"Megkérdeztem Martyt, hogy mit szeretne, és azt mondta, hogy minden platformon el szeretné adni; ennyire egyszerű az egész."
A sötét középkor inspirálta környezetbe helyezett, körfűrészes pajzzsal, láncos buzogánnyal, irányítható harci robottal és gépsárkánnyal feldobott Doom: The Dark Ages 2025-ben érkezik PC-re, Xbox Series X|S-re és PlayStation 5-re.