Tavaly decemberben, a The Game Awards műsorának részeként vethetett először pillantást a nagyközönség a Moon Studios harmadik játékára, a No Rest for the Wickedre. Miután a csapat korábban már kétszer is sikerre ostromolta meg és vette be a metroidvaniák műfajának erődjét, ismeretlen vizekre evezett új kihívásokat keresve.
Ennek szellemében a most a felülnézetes akció-szerepjátékok domíniumában igyekszik megvetni a lábát, miközben jól bevált arzenálját (káprázatos, festményszerű látvány és bizsergető zene) a soulslike-ok által inspirált megoldásokkal egészíti ki. Ráadásul ezúttal már nem csupán a hagyományosan a Microsofttal azonosított platformokat (Xbox, PC) veszi célba, hanem a jelenlegi generációs PlayStationt is.
Abban, hogy az Ori and the Blind Forest és az Ori and the Will of the Wisps után elváltak a Moon Studios és a Microsoft útjai, és a redmondiak helyett a Private Divisiont választották, a csapatot vezető Thomas Mahler szerint döntő szerepe volt, hogy a Take-Two alá tartozó kiadó megértette a víziójukat, támogatta azt, és hagyta őket "főzni". A partnerségnek köszönhetően minden platformon elérhető lesz a készülő ARPG (a Switchet kivéve, de nem kizárt, hogy ez a hibrid konzol technikai korlátai miatt alakult így), méghozzá teljes körű crossplay funkcionalitással, beleerőltetett mikrotranzakciók nélkül.
I’d just like to send a big THANK YOU! to @PrivateDivision who we’ve partnered with after we decided not to move forward with Microsoft for @wickedgame! 👍❤️
— thomasmahler (@thomasmahler) April 30, 2024
We always knew we wanted to make an ARPG people could access on every platform with us fully supporting Crossplay, etc.…
Tekintve, hogy a No Rest for the Wickedben kiemelt szerepet játszik a multiplayer mód, a fejlesztők nem akarták, hogy csak a Microsoft által favorizált platformokon lehessen játszani vele, pláne annak a tudatában, hogy a versenytársakat nem kötik majd ilyen korlátok. Emellett pedig a PlayStation-rajongók már az Ori idején is folyton átiratért könyörögtek.
Yep - we had this big vision from the start and we already had a ton of PlayStation fans begging for ports of Ori even back then 👍
— thomasmahler (@thomasmahler) April 30, 2024
So it was clear to us that since Wicked was to become a Multiplayer game, we wouldn’t want to be locked onto a single platform especially since we…
Mahler hozzátette, hogy ha akkor a redmondiakkal állapodnak meg, akkor most Xbox-exkluzív lenne a játék, és ezt nem akarták. A Phil Spencer diktálta új irányt, a konkurens platformok felé történő nyitást ellenben nagyon rokonszenvesnek találja, és őszintén örülne neki, ha a Sony is követné a példáját. Meggyőződése, hogy az iparág növekedéséhez el kell felejteni az exkluzivitást, és mindenki számára a lehető legegyszerűbben és megfizethető módon kellene hozzáférést biztosítani a játékokhoz.
Ti mit gondoltok erről?