Bevallom, nem tudott hosszú hónapokig lekötni, viszonylag hamar elillant a Mass Effect 3-mal debütált kooperatív multiplayer (gyakorlatilag egy hordamód) varázsa, így aztán nem élem meg tragédiaként, hogy a Mass Effect Legendary Editionből végül kimarad, de cseppet sem bánom, hogy a BioWare annak idején ezzel az iránnyal is kísérletezett.
Felmerül persze a kérdés, miért döntött úgy a BioWare, hogy mellőzi ezt a játékmódot, milyen technikai buktatókat kellett volna leküzdeni az átmentése során. Mert bár viszonylag kicsi az esélye, de azért nem zárható ki teljesen, hogy épp most, ezzel a kiadással talált volna értő közönségre a multiplayer. Elvégre ki ne szeretne asari, turian, vagy akár drell karakter bőrébe bújva küzdeni a jó ügyért?
Mac Walters projektvezetőtől megtudhattuk, hogy a csapat számos lehetőséget megfontolt és több szempontot is figyelembe vett a cross-playtől addig a nem elhanyagolható jelentőségű problémáig, hogy mi legyen azokkal, akik most is életben tartják a Mass Effect 3 multiját, hogyan hidalják át a két verzió közötti szakadékot.
Végül úgy értékelték, hogy mindez legalább annyi munkával járna, ha nem többel, mint az első rész felújítása. Emellett meggyőződésük volt, hogy a játékosok túlnyomó többsége Shepard történetére (ezúttal a női megfelelője a default főszereplő) kíváncsi, szóval ezen a ponton húztak egy vonalat, fájó szívvel elengedték a multit és inkább a single-player tartalmakra fókuszáltak.
A Mass Effect Legendary Edition május 14-én jelenik meg PC-re (a Steamen és az Originen is elérhető lesz), továbbá PS4-re és Xbox One-ra, de természetesen futtathatjuk majd az új generációs konzolokon is. Ti megvásároljátok a kollekciót?