Sokáig halottnak hittük az Avalanche Studios egykori alkalmazottaiból összeállt Experiment 101 játékát, a Biomutantet, a THQ Nordic viszont a megjelenési dátum bejelentésével tisztázta, szó sincs arról, hogy elkaszálták volna, sőt, szinte kész állapotban van a játék.
A fejlesztőcsapat vezetője, Stefan Ljungqvist, nemrégiben az amerikai IGN-nel ült le beszélgetni, és az interjúban arra is magyarázatot adott, miért halasztották el ilyen sokszor.
Az egyik ok például az, hogy sokat bővült a szövegkönyv, az eredetileg tervezett 80-85.000 szó helyett 250.000 lesz hallható és olvasható, és további rendszereket is jobban kidolgoztak. Hátráltatta némileg a munkát, hogy a csapatot mindössze 20 fő alkotja, a játék maga mégis tartalmas, és nem volt kapacitásuk minden egyes, a fejlesztés során felmerülő hibát gyorsan javítani. Az elmúlt egy év során például főleg ezekkel foglalkoztak.
További pozitívum,a csapat a kiadó teljes bizalmát élvezi, aminek köszönhetően tényleg csak akkor kell kiadniuk a játékot, mikor azzal, ahogy ők fogalmaztak, már elégedettek tudnak lenni.
A Biomutant várhatóan május 25-én jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.