A streaming előretörésével ma már jóval kisebb jelentőséggel bírnak a hagyományos tévécsatornák, a korábbi generációk otthoni szórakozását azonban még vastagon meghatározta, hogy melyik adón éppen milyen műsor ment.
A tévézés sajátos élményéhez pedig nemcsak a reklámok, a teletext vagy a délutáni betelefonálós műsorok tartoztak hozzá, hanem az állandó ismétlések is, amelyekről most maga a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közölt egy tanulságos beszámolót.
Az NMHH 2023-as médiapiaci jelentése ugyanis pontosan leírja, hogy melyek voltak azok a filmek, amiket az 1998-tól 2022-ig terjedő időszakban a legtöbbet játszottak a hazai csatornák. Nem tapogat teljesen a sötétben, aki csípőből Bud Spencer és Terence Hill elévülhetetlen klasszikusaira tippelne, mivel a dobogót nagyrészt ezek uralják, a győztest viszont nem feltétlenül találtuk volna ki.
Íme a lista:
- Men in Black - 232 vetítés
- Kincs, ami nincs - 231 vetítés
- Bűnvadászok - 230 vetítés
- És megint dühbe jövünk - 224 vetítés
- Men in Black - Sötét zsaruk 2. - 223 vetítés
A verseny iszonyú szoros, de végeredményben az 1997-es Men in Black viszi a pálmát, aminek még a második része is felfért a toplistára, mintegy keretbe foglalva a Spencer-Hill duó munkásságának legkedveltebb darabjait. Eltérően alakul viszont az élboly, ha csak a főműsoridőben játszott filmeket tekintjük: ebben az esetben a Men in Black első és második része, valamint a Hancock című szuperhősmozi uralja a dobogót, vagyis a hazai tévék iszonyúan rá vannak kattanva Will Smith-re.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Ha azonban nem az összes elérhető hazai tévécsatornát, hanem csak az RTL Klubot és a TV2-t nézzük, akkor az előbbinél a Kincs, ami nincs (33), az utóbbinál pedig az Amerikába jöttem (29) volt a legtöbbször leadott darab. Hasonlóan érdekes adat, hogy az elmúlt huszonöt év legnézettebb mozifilmjét a TV2 sugározta 1998 Karácsonyán: a My Girl című romantikus filmet 2,8 millióan követték ekkor a képernyők előtt.
Végezetül az NMHH a magyar filmekre is kitér, amelyek között a 2006 karácsonyán sugárzott Csak szex és más semmi (1,998 millió), a 2005 októberében adásba küldött Csudafilm (1,905 millió) és a 2001 augusztusában leadott Hippolyt (1,897 millió) értek el nézőcsúcsokat, mindhárom az RTL logója alatt.