Aki nagyon szeretett volna, bizonyára már kalandozott egy keveset az Elden Ring világában a játék közel három hónappal ezelőtti, február 25-ei megjelenése óta. Az nyilvánvaló, hogy mind PC-n, mind konzolon óriási siker a FromSoftware újdonsága, 13,4 millió példánnyal az év egyik legkelendőbbje lehet, bár ha minden jól alakul, érkezik még néhány sikervárományos 2022-ben.
A nagy múltú japán játékmagazin, a Famitsu 1700 főt kérdezett meg április 9-13. között arról, hogy mennyit játszottak az Elden Ringgel, és mit szeretnek benne a legjobban.
1509 férfi, 161 nő, és 24, neménél az "egyéb" lehetőséget választó játékos vett részt a felmérésben, többnyire 25-34 év köztiek, akik közül 925-en előrendelték a játékot, 327-en a megjelenés napján vették meg, 444-en pedig később. A legtöbben, 727-en PS4-en játszottak, 595-en PS5-ön, 312-en PC-n, és összesen 28-an valamely Xbox konzolon, ami nem meglepő, mivel a Microsoft nem túl népszerű Japánban.
A legtöbben, 499-en 100-150 órát tettek bele, de sokan voltak (301-en), akiknél 200-300 óra között jár a számláló. A megkérdezetteknek főleg a Dark Souls III-mal és a Bloodborne-nal volt tapasztalatuk a FromSoftware korábbi játékai közül.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Majdnem mindenki (1410 fő) azt állította, hogy tetszett neki a történet és/vagy a világ, de a craftolással, a fejlesztési rendszerrel és a multival kevesen voltak elégedettek. A legtöbben Vagabond kasztot indítottak elsőként (427), a Vigort részesítették előnyben (1243), a Katanákat szerették legjobban a fegyverek közül (841), az Erdtree's Favort a talizmánokból. Az NPC-k közül a legnagyobb hatást Ranni, a boszorkány gyakorolta rájuk, az ellenfelek felhozatalából pedig Starscourge Radahn maradt meg legjobban. Ami a zónákat illeti, Caelid volt a legnépszerűbb.
További eredményeket a fenti linken olvashattok.