Hamarosan elrajtol a Diablo IV második szezonja, amely remélhetőleg visszacsábítja majd azokat a játékosokat, akik nagyot csalódtak az első etap során eszközölt frissítésekben, amelyek kis híján tönkretették a játékot. A jövő héten érkező update elég sok változást hoz majd, a Blizzard több mint 10 ezer szóban foglalta össze.
Tekintve, hogy nem mindenki szeretné magát egy ekkora anyagon átrágni, az alábbiakban sorra vesszük a legfontosabb változtatásokat, amelyek azoknak a játékosoknak is érdekesek lehetnek, akik már jó ideje otthagyták a dark fantasy ARPG-t, ám most visszatérnének Sanctuary világába.
A közelgő frissítéssel sokkal könnyebbé válik majd a sokak által kritizált, néha igen nehézkes inventory menedzsment. A tárgyakat mostantól megjelölhetjük kedvencekként, így azokat véletlenül sem fogjuk tudni eladni vagy beolvasztani. Amellett hogy a ládákban is sokkal egyszerűbben igazodhatunk el, bizonyos kulcsszavak és szűrők alapján is rákereshetünk majd a bennük lévő tárgyakra, ezzel könnyítve a szelektálási folyamatokat.
A tartalomgyártóknak, vagy éppen az anonimitásukat megőrizni vágyóknak is kedvez majd a frissítés, hiszen bevezetésre kerül a streamer mód, melynek értelmében azok a játékosok, akik szeretnék elrejteni az azonosítójukkal kapcsolatos információkat, például a karakter- vagy a Battle.net-es nevüket, ezt könnyen megtehetik majd a beállításokban.
Megérkezik az automatikus mozgás is. Ennek értelmében az ehhez kapcsolt gomb lenyomásakor folyamatosan abba az irányba haladhatunk majd, amerre a kurzorunk is mutat, egészen addig, amíg ezt meg nem szakítjuk valamilyen egyéb művelettel.
Egyébként olyan további praktikus dolgok kerülnek még implementálásra, mint a kicsinyített minimap, ami így egy sokkal szélesebb terület megjelenítésére lesz képes, illetve két további karakterslot, immáron tizenkettőre növelve ezek számát.
A drágaköveket illetően fontos, hogy többé nem a szokásos forrásokból hullanak majd, ezeket az ékszerészeknél készíthetjük el a megfelelő töredékek leszállításával, amiket a drágakövek helyett gyűjthetünk majd be. Jó hír, hogy ezek mostantól nem fognak helyet foglalni a raktárunkban, hiszen a "Materials" fül alatt kerülnek majd leltárba, ráadásul az elkészített drágaköveket vissza is forgathatjuk majd töredékekké.
Több probléma volt a lovaglással is, amin szintén finomítottak a fejlesztők. A hátasok általános reakciókészsége jelentősen javul majd, de a Blizzard szerint a különböző tereptárgyakban való elakadásuk is sokkal kevésbé lesz jellemző a közelgő frissítéstől fogva. Az akadályok felett innentől automatikusan átugratnak majd a lovak, így erre nem kell külön figyelmet fordítanunk. Míg a hátasok alaptempója 14%-kal növekedett, addig a maximális sebességük nem változott, de jó hír, hogy ennek eléréséhez már nem kell teljesen a képernyő sarkába vinnünk a kurzort.
A World Tierekben is eszközöltek némi változtatást. Míg a Tier I és II maradt ugyanaz, addig a III-as és IV-es szinteken sokkal ritkább cucokkal találkozhatunk, emellett pedig extra kraftoláshoz szükséges alapanyagokat is begyűjthetünk majd.
A kazamaták látványvilágán és kialakításán is alakítottak picit a Blizzard fejlesztői. Ezzel elsősorban a folyamatos backtrackingen és a sablonos területeken akartak javítani, de hozzátették, hogy kiemelt figyelmet fordítanak majd a közösségi visszajelzésekre, mivel nem biztos, hogy ezek a változtatások mindenki megelégedésére szolgálnak.
Az endgamet illetőleg is módosult néhány dolog, itt elsősorban komolyabb lootra számíthatunk, cserébe viszont a bossok is nagyobbat vernek majd ránk. Úgy alapjáraton is könnyebb lesz az XP szerzés, illetve a mellékküldetések is értékesebb jutalommal szolgálnak majd.
Természetesen ez csak a töredéke a játékot érintő változtatásoknak. Ha kíváncsiak vagytok a teljes listára és minden részletre, akkor keressétek fel a Blizzard oldalát. A frissítés október 17-ével kerül a játékba, és ezzel hivatalosan is kezdetét veszi majd a második szezon, remélhetőleg sokkal jobb és kevésbé frusztráló formában, mint az előző.