Mostanában már a Mass Effect: Andromedát szokás a franchise fekete bárányaként emlegetni, de mielőtt még megjelent a BioWare montreáli csapatának hányatott sorsú alkotása, a rajongók legtöbbje az eredetil trilógia lezárását tartotta a sorozat szégyenfoltjának.
Sokféle kritikát lehetne megfogalmazni a befejezéssel kapcsolatban, de a legnagyobb problémája az volt, hogy a játék végén minden játékos nagyjából ugyanazokat az opciókat kapta, ami azt jelenti, hogy a fejlesztők korábbi ígéreteivel ellentétben a trilógia során meghozott döntéseink már kevésbé érződtek fajsúlyosnak, legalábbis a végkifejlet szempontjából.
A BioWare egykori animációs rendezője, Dave Wilkinson nemrég egy interjút adott a People Make Games csatornának, ahol elmesélte a sokat vitatott befejezés történetét és azt is elárulta, hogy mi lett volna az eredeti elképzelés:
"Shepard rákapcsolta volna magát a Citadelre, ahol egy virtuális világban folytat párbeszédet valamivel, amit a Reaperek istenének is lehetne hívni. Azt hiszem, talán egy királynő volt. A királynő gyakorlatilag azt mondja Shepardnek, hogy a Reaperek jelenlegi életmódja fenntarthatatlan, satöbbi, fejlődniük kell, de nem tudnak a mesterséges intelligenciájuk limitációi miatt."
Ahogy a végleges befejezésben is, úgy ebben a verzióban is három választási lehetőségünk lett volna: a Paragon opció szerint Shepard a Reaperek vezetője lesz és jobb irányba tereli őket, a Renegade irányban pedig a parancsnok lecsatlakozott volna a Citadelről, ami egy hatalmas robbanást okozva elpusztítja mind a Földet, mind pedig a Reapereket, de minden mást érintetlenül hagy.
A harmadik opció ebben a verzióban is a szintézis lett volna, tehát annak a lehetősége, hogy az organikus és szintetikus életformák összekombinálódjanak és együtt menjenek tovább.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Nehéz megítélni, hogy ez a lezárás mennyire szerepelt volna jobban a rajongók körében, mert míg a megközelítés tényleg eléggé más, első hallásra az alapkoncepció azért hasonlít arra, amit a végleges játékban is kaptunk.
Ti mit gondoltok? Jobban jártunk volna ezzel az ötlettel vagy ez sem mentette volna meg a játékot a rajongók haragjától?