Óriási bajban van a BioWare, láthattuk a Dragon Age: The Veilguardon, hogy hova vezetett a legtehetségesebb fejlesztőik távozása, hogy mennyire boldogul a csapat azok nélkül az írók és dizájnerek nélkül, akiknek a stúdió aranykorában született, mostanra klasszikussá nemesedett alkotásokat köszönhettük. Egykoron a BioWare által képviselt színvonal számított a nyugati szerepjátékok aranysztenderjének, de ennek már vége, a varázslat elillant.
Érthető, hogy a játékosok aggódnak a következő Mass Effect miatt, mert bár a csapat igyekezett mindenkit megnyugtatni, hogy nem másolják le a The Veilguard stilizált képi világát, ehelyett realisztikus ábrázolásmódra számíthatunk, az írás minősége nem ezen múlik.
Öröm az ürömben, hogy már felbukkant a horizonton az alternatíva, ráadásul épp a BioWare veteránjaitól, akik az Archetype Entertainment nevű formációba tömörülve kalapálnak egy monumentális sci-fi eposzt a Wizards of the Coast támogatásával. Az Exodusban az emberiség legnagyobb ellensége a összehasonlíthatatlanul fejlettebb Celestial faj, a túlélés egyetlen reményét pedig azok az utazók jelentik, akik mindent (családot, barátokat, társakat) hátrahagyva azon fáradoznak, hogy rátegyék a kezüket az idegenek technológiájára. A játékos is egy közülük, akinek majd egy egészen új mechanikával is meg kell barátkoznia: az idő ellene dolgozik, ami számára egy néhány napos küldetés az a hátrahagyottaknak éveket, évtizedeket jelenthet.
Kíváncsiak vagyunk, hogy működik ez majd a gyakorlatban, és tényleg olyan komoly hatása lesz-e a játékmenetre, mint ahogy elsőre hangzik. Ami pedig a többit illeti, a külső nézet, a harc, de még a vizuális tálalás is a Mass Effectre emlékeztet, csak épp barátságos idegenek helyett értelmes űrmedvékkel és szuperintelligens hollókkal.
Megjelenési dátum még nincs, csupán annyit erősített meg a stúdió, hogy PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re érkezik az Exodus.