Még nincs vége a dolognak, de e pillanatban úgy fest, hogy a Microsofté lesz az Activision Blizzard, emiatt a játékosok egy része azt várja a Sonytól, hogy hasonló választ adjon, azaz jelentse be további stúdiók felvásárlását, sőt merjen nagyobbat álmodni, és vesse ki olyan kiadókra a hálóját, mint a Square Enix, a Capcom, a Ubisoft, a Take-Two vagy az Electronic Arts. Bár ezek némelyikét tényleg meg tudná venni a PlayStation gyártója (a legnagyobbakhoz viszont már óriási bankkölcsönre lenne szüksége), egyelőre úgy fest, hogy más, organikusabb irányba halad tovább a cég, természetesen nem kizárva a későbbi akvizíciók lehetőségét.
A Nikkei üzleti lap tudomására jutott értesülések alapján a Sony Group a kutatás-fejlesztésre allokált források közel felét a PlayStation megerősítésére kívánja fordítani a 2024-es pénzügyi év végéig.
Megközelítőleg 2,2 milliárd dolláról van szó, a teljes büdzsé 40 százalékáról, ami világosan mutatja, hogy mennyire fontos a vállalat számára rekordokat döntögető videojátékos részlege. Az is elég beszédes viszont, hogy a Jim Ryanék ennek az összegnek csupán a kisebbik részét szánnák az olyan típusú (jellemzően single-player, sztorivezérelt, filmszerű) exkluzív játékokra, amelyek a brandet a konzolpiac élére repítették. 2026 márciusáig bezárólag minden PlayStation 5-ös fejlesztési kiadás 60 százaléka szolgáltatásalapú (live service) játékokra megy majd el, amelyekből addigra nem kevesebb mint 12-t szeretnének elindítani.
A tokiói tőzsde jól fogadta a hírt, mintegy 4 százalékpontot drágultak a Sony Group részvényei.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.