Ma délelőtt már beszámoltunk róla, hogy az új BioShock játékon (mely alatt a Unreal Engine 5 motor düböröghet), vagyis a BioShock Isolationön az Oops Leaks néven futó szivárogtató Twitter-bejegyzései szerint elvileg többek között olyan Irrational Games-veteránok is dolgoznak, akiknek korábban a Watch Dogs: Legiont, a Shadow of the Tomb Raidert, a Mafia 3-at, vagy a Deus Ex: Mankind Dividedet köszhetjük. A játékért elvileg az Irrational Games csapata felel egészen pontosan, de ez a csapat igazából ezen a néven nem létezik már - erről később bővebben.
Egy újabb szivárgás alapján viszont már azon sem lepődnénk meg teljesen, ha már a decemberi The Game Awardson lehullana róla az a bizonyos lepel. Ez már csak azért sem lenne badarság, hiszen nehezebben lehetne ennél jobb alkalmat találni egy ekkora bejelentésre az elkövetkezendő pár hónapban.
Az Irrational Gamest ugyebár 1997-ben alapították, és ők felelt a korábbi BioShock játékokért is, az Infinite volt a csapat utolsó projektje. A 2K Games gyakorlatilag két részre bontotta az Irrational Games gárdáját, így jött létre a 2K Boston és a 2K Australia, aztán ott volt még a 2K Marin is, ami szintén az egykori Irrational Games fejlesztőkből formálódott, sőt ez a csapat össze is olvadt majd szét is vált a 2K Australia gárdájával, totális metálkáosz a 2K fejlesztőstúdióinak az elnevezése, ebbe kár is belebonyolódni.
A lényeg inkább az, hogy ha az Irrational Games veteránjairól esik szó. Egyesek ebből azonnal arra asszociáltak, hogy akkor vaklószínűleg a stúdió tényleges utódjának számító, 2017-ben alapított Ghost Story Gamesről lehet szó, melyet a BioShock atyja, Ken Levine vezet. Nála biztosan nem lenne rossz kezekben a negyedik rész sem.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Korábban a hivatalos narratíva viszont még arról szólt, hogy 2K viszonylag friss stúdiója, a Cloud Chamber dolgozik a játékon. A Cloud Chamberen belül is bőven akadnak régi motorosok, akik az eredeti szérián is munkálkodtak, szóval ennél a pontnál lehet, hogy talán már kicsit túl van gondolva a dolog.
De hogy került szóba a The Game Awards, a Oops Leaks tweetjeiben még 2022 első negyedévéről volt szó, mint a bejelentés potenciális időpontja? Nos, időközben egy másik szivárogtató, RalphsValve már arról írt, hogy a BioShock Isolation lehet az idei The Game Awardson egyik nagy dobása.
This is more in relation to Bioshock Infinite Lead Dev, Ken Levine and his new Studio, Ghost Story Games - they are expected to reveal something for TGA
— Ralph (@RalphsValve) November 28, 2021
A BioShock Isolation egyébként elvileg egy felső- és egy alsóvárosban fogunk kalandozni. A felső világban a gazdagság és a jólét az úr, a várost pedig egy feltaláló vezeti. Az negatív tükörképben, az alsó városban viszont egy diktátor a főnök, és itt semmi sem fenékig tejfel. Érdekes koncepció, kíváncsian várjuk, hogyan bontják ki mindezt, már ha tényleg ez lesz a BioShock 4 alapfelállása. Több mint remek lenne, ha december 9-én (illetve hazai idő szerint egészen pontosan 10-én, hajnal 2-től kezdődően), a The Game Awardson már konkrétumokkal is szolgálnának a fejlesztők.
A korábban említett Oops Leaks Twitter-oldal egyébként azóta írt már arról is, hogy a közzétett képek 2019-ből származnak, azóta tehát bőven megváltozhatott a logó, sőt akár a cím is - még a koncepció módosítását sem lehet kizárni.