Az egész ügy alig 2 hete kezdődött, amikor egy /u/Steelkrill nevű indie fejlesztő a saját projektjének sorsáról mesélt. Az alkotó összerakta a The Backrooms 1998 című, "talált felvétel" stílusú horrorjátékot, amit később kiadott mindenre. Ismerősei azonban nem sokkal később egy nagyon fura kérdéssel keresték: miért adja ki ugyan azt a játékot másik névvel konzolokon. Stelkrillnek hamar világossá vált, hogy valami nincs rendjén.
Egy "COOL DEVS S.R.L." nevű vállalat hirtelen kiadott egy Backrooms Horror Escape nevű játékot, ami nem csak hasonló volt a The Backrooms 1998-hoz, hanem egy az egyben ugyan az volt. Bárki is áll a COOL DEVS (találó név) mögött, egyszerűen megfogta Steelkrill játékát, átcsomagolta annak vizualitását, és egy új név alatt maga adta ki azt konzolokra. Az áldozat elpanaszolta az esetet a Sonynak és a Microsoftnak, akik idővel le is szedték a másolatot, de a Nintendo sokáig nem csinált semmit, mostanra pedig a fejlesztő már át is írta a nevet, és egy új cég alá, a 16BIT alá költözött.
Ennek a csalónak azonban nem ez az első bulija. Évekkel ezelőtt feltűnt már a porondon: nagyrészt "szimulátorokat" árul, melyek ingyenesen elérhető 3D-s elemekből lettek összevágva, vagy egyenes lopásból származnak. A dobozképeket AI eszközökkel generálja, és olyan praktikákat alkalmaz marketingelésre, mint a megjelenési dátumok folytonos átírásai, melyekkel a "hamarosan érkező" listákról kiszorítja a legitim fejlesztőket. A csaló (vagy csalók, ezt nem tudjuk) az elmúlt években több mint egy tucat cégen keresztül árulta a lopott és összetákolt termékeit, és jelentős károkat okozott az indie közegnek.
Az olvasó közönségünk nagy részének a Steam az otthona, ahol tavaly a Supermarket Simulator hype környékén felbukkant a Supermarket Owner Simulator Buisness, ami szintén ennek a "cégnek" volt a terméke.
A játékiparnak rengeteg gondja van éppen, és szinte nincs olyan hét, ahol ne kellene elbaltázott nyitásokról vagy katasztrofális leépítésekről beszámolnunk. Ilyenkor lázadnak fel sokan, és tűzik zászlajukra az indie részleget, nem tudván, hogy a független fejlesztőknek is bőven megvannak a maguk problémái. A "COOL DEVS S.R.L." sztori csak a jéghegy csúcsa, de nem lenne rossz, ha ezt a csúcsot legalább az egyes platformok felelősei segítenének lereszelni. A Nintendo kifejezetten ludas az ügyben, akik még mindig nem léptek semmit a csaló ellen. Meglátjuk meddig tart még ez az egész, de reméljük, hogy a végén egy súlyos kártérítési számlát fog majd kapni ez a "cool dev" a számtalan telephelyének egyikére.