Hirdetés

Ez a játékfejlesztők kedvenc platformja

|

Két felmérés is készült a játékfejlesztők körében, érdekes eredmények születtek.

Hirdetés

Nemcsak a mi életünket nehezítette meg a 2020 elején berobbanó és azóta jelenlévő koronavírus-járvány, hanem bizony a játékfejlesztőkét is, de ezt a játékok eltolásának megnövekedett számából valószínűleg mindenki ki tudta következtetni. A Game Developers Conference felmérése kitért arra is, hogy a pandémia milyen mértékben érintette a stúdiókat, az eredmények pedig beszédesek. 

Míg 2020-ban a megkérdezettek 33%-a gondolta úgy, hogy a koronavírus és a home office áll a játékok késése mögött, addig idén több mint 3000 fejlesztő visszajelzése alapján ez a szám 44 százalékra növekedett. A nehezítő körülmények között olyanokat hoztak fel indokként, mint a gyerekekkel való foglalkozás, a munka és a magánélet egyensúlyának megtalálása, vagy éppen a távoli munkavégzés miatti nehezebb együttműködés.

Hirdetés

Az egyik fejlesztő szerint a COVID alapvetően megzavarta a kommunikációjukat és a munkaritmusukat, míg mások a technikai kihívásokat említették. A késések ellenére azonban a felmérésben résztvevők 66%-a szerint javult vagy változatlan maradt a produktivitásuk (és voltak, akik értékelték az ingázás megspórolását), szemben azzal a 32 százalékkal, akik szerint ez némileg vagy nagy mértékben csökkent (többek között a kimerítő virtuális meetingek és a koncentrált munkakörnyezet hiánya miatt). 

Szintén a GDC felméréséből derült ki az is, hogy a PC továbbra is a legnépszerűbb platform az észak-amerikai és európai fejlesztők körében, a megkérdezettek 58%-a választotta ezt az opciót (tavaly 50% volt). Ugyanekkora arány válaszolta azt, hogy a legutóbbi projektjüket PC-n adták ki, és hogy a jelenlegi projektjeiket PC-re tervezték, miközben 53% szerint a következő címüket PC-re is fejlesztik. Szóval a PC továbbra sem halott, köszöni szépen. A közvéleménykutatás második helyét a PlayStation 5 csípte el (44%), a harmadik a Nintendo Switch lett (38%), a negyedik pedig az Xbox Series S/X (30%). A Stadia viszont hátul kullog 6 százalékkal.

Ami a VR-t és AR-t illeti, a tavalyi eredményekhez képest kis visszaesés tapasztalható: az ilyen játékokon dolgozók aránya 2020-ban még 46% volt, míg 2021-ben 38%-ra csökkent. Egyébként az Oculus Questet választották a legérdekesebb VR platformnak (52 százalék).

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)