A hobbifejlesztők évtizedes küldetése, hogy a Doomot mindenen elfuttassák néha sajnos beleakad a fizika határaiba. A QR kódokat például eredetileg arra tervezték, hogy segítsenek autók alkatrészeit lekövetni és nyilvántartani.
Mostanra jóval több funkciója van ezeknek, de ettől még van határa annak, hogy mennyi kódot tud letárolni egy QR. Amikor felmerült a kérdés, hogy a Doomot elfuttathatná-e ez az apró kódalap, akkor a válasz arra sajnos egy határozott "nem" volt. Ettől függetlenül persze nem megoldhatatlan a küldetés.
Egy 3KB-os QR alap nem tudja eltárolni a Doomot még akkor sem, ha extrém tömörítést hajtunk végre, de Kuber Mehta úgy döntött, hogy lecsupaszítja annak játékmenetét és gyakorlatilag felépít egy minimalista klónt. A pálya végtelenül generálódik, az ellenfelek nagy kockák és az egész egy vizuális gyötrelem, de kétségtelenül fut minden modern böngészőben. Ezt egyébként a DecompressionStream Web API-nak köszönhetjük, ami folyamatosan bontja ki a brutális kegyetlenséggel letömörített játékot.
Akit érdekelnek a fejlesztési folyamat apróságai, és be akarja olvasni az egyébként nevetségesen hatalmas QR kódot, az megtalál minden fontos részletet Kuber Mehtra blogján.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.