A printes főnök, Mocsy már elregélte nektek az idei évét, most pedig jön az online fenegyerek, a mi jó szándékú HP-nk, kinek hatalma Kim Jong Unéval vetekszik, és aki 2017-ben életmódot váltott. Erről, és még néhány más témáról is olvashattok aranykezű mesterünk írásában.
Az év utolsó napján évértékelni sosem túl hálás feladat, mert ilyenkor már mindenki 2018 felé tekint, én meg itt dadogok össze mindenfélét az elmúlt év dolgairól. Lehet, elég lenne csak annyit mondanom, hogy "Vegyetek GameStart!", máris koccannak a poharak, és ürítjük fenékig, aztán virtuálisan egymást átkarolva kívánunk játékokban gazdag, boldog új évet egymásnak. De mivel RG feltehetően ezt nem tekintené elvégzett munkának (nagyon helyesen, nálunk a kollégák trenírozva vannak igénytelenség és középszerűség ellen), ezért muszáj összeszednem a gondolataimat.
Vegye elő a prezentációt, kolléga!
2017 kemény év volt. Már nem csak a GameStarra, hanem a PC World online felületére is figyeltem, a nagy visszatérő BZ segítségével épül-szépül most az oldal, eleve minden site-unk (GSO, PCW, Puliwood, Trendblog) egységes arculatot kapott, köszönet ezért Zerocoolnak (régi motorosoknak az ő neve is ismerős, nem?) és minden kollégának, aki segített ebben. Egyre komolyabb szerepet játszik az életünkben a társadalmi felelősségvállalás keretében indult Extra Life és Mozdulj Gamer is, büszke vagyok erre is nagyon, és persze nektek, olvasóknak is köszönöm, hogy ennyien követtek minket. Havonta több, mint félmilló olvasó tisztel meg minket a bizalmával csak a GSO-n, és a PC World (szinte mint már hardveres oldalunk) is 400 ezres tábor felett jár már, nem semmi számok ezek.
Mozdulj már meg gamer!!!
És hogy magamról is meséljek valamit (tipikus céges betegség, hogy eredményeket kezdek el sorolni, ha megkérdezik, mi van velem), képzeljétek el, idén elkezdtem rendszeresen sportolni, ami nekem hatalmas dolog. Mivel továbbra is egy lusta haspók vagyok, az eredmény még csekély, de azért már vannak jelei az apró változásnak, és ennek nagyon örülök. Ha már komolyabb eredményeket is fel tudok mutatni, akkor majd megyek Mozdulj Gamer reklámarcnak, mert nálam nagyobb kanapétöltelék nincs a világon, és ha én képes leszek változni, akkor tényleg nem marad már kifogás senkinek.
A sok meló és az apró változások mellett amúgy minden oké (a feleségem szokta mondani, hogy ha nincs miről pletykálni, akkor az azt jelenti, hogy a dolgok rendben vannak, nyugi van), és ezért ma már külön hálás lehet az ember. Hálás is vagyok. És akkor ezzel a pátoszos ívvel fordulnék rá a játékok ívére, mert ott is van miről beszélni.
Senkiháziak kezében a popszakma
Nem tudom mikor történt, hogy a "gamer" szubkultúra elvesztette szubkultúra jellegét, hogyan lettünk mi is populisták, soha meg nem elégedők, táborokra szakadók, de évről évre egyre rosszabbnak látom a helyzetet mind a kiadók, mind a közönség részéről. A gamer média meg mind a két oldalról kapja a magáét, de ez már csak így megy. Engem mindig nagyon elszomorít, hogy az ipar evolúciója és a közönség álmai mennyire nincsenek néha köszönőviszonyban sem egymással, mennyire irreális képe van a dolgokról a felhasználóknak, mennyire rosszul áll sok kiadó a játékosokhoz, és mennyire jól fut a szekér ennek ellenére.
A pénztárcák adják az igazi szavazatot, ezt eddig is tudtuk, de számomra akkor is vannak már irányok (az Early Access, a loot boxok), melyek már nem férnek bele a szemléletembe, holott abszolút értem üzleti indokoltságukat. A közönséget sem láttam még ennyire frusztráltnak, talán a világ egyébként is meglehetősen túlfeszített állapota csapódik le azon, hogy manapság már senkinek sem jó semmi sehogy, nagyon jó lenne, ha 2018-ban kicsit több lenne a nyugalom, és megelégelnénk végre a soha meg nem elégedést, és a folyamatos közléskényszert arról, hogy mi nem tetszik éppen. Várjatok, most én is éppen ebben a csapdában vagyok? Oké, be is fejezem.
Mivel játszol tesa?
Játékok terén a szépre emlékezem: a Resident Evil VII, a Horizon: Zero Dawn, a Wofenstein II volt számomra az etalon, a Destiny 2 és az a rohadék Sky Force Reloaded (egy retro arcade shoot'em up játék) vette el a legtöbb időmet, és a Battlefront II hagyta a legnagyobb űrt maga után a maga pocsék kampányával és szerintem meglehetősen közepes játékélményével. Nagyon fáj, hogy a Visceral, és a műhelyükben készülő Star Wars játék kukába került, azt gondolom, nekem az a műfaj sokkal jobban bejött volna. A Nintendo idei teljesítménye előtt emelem a kalapom (bár engem elkerült a varázs), és az Xbox One X is tapsot érdemel, végre a Microsoft is generációt váltott. Nem volt eseménytelen ez az év, és a jövő is tele van nagy reményekkel. Ilyen szempontból az ipar köszöni, jól van, mindig van mire várni, miben csalódni, miről vitatkozni vérre menően.
Tényleg nincs is ebben más dolgom, mint a rólam elnevezett ivós játékkal a legjobbat kívánni nektek, nagyon köszönöm az egész csapat nevében, hogy velünk voltatok idén, és persze sok szeretettel várunk titeket 2018-ban is. Egészségetekre, boldog új évet kívánok: "Vegyetek GameStart!"