Ahogy minden MMO életében, az EVE Olnine-ban is folyamatos a változás, viszont a CCP Games nem feltétlenül lehet boldog, mivel a játékuknak régen volt olyan kevés aktív felhasználói fiókja, mint most. Azért még nem kongatják a vészharangokat a stúdiónál, hiszen az egyidejűleg aktív játékosok száma még így is 21 ezer környékén jár.
Az átlagos felhasználószámot az EVE szellemiségéhez híven egy grafikonon is ábrázolta a közösség egyik lelkes tagja (illetve egy programot írt, ami folyamatosan figyeli, hányan is játszanak az űr-MMO-val), ebből pedig az derül ki, hogy 2008 óta nem játszottak ilyen kevesen. De amint egy másik, a Redditre posztolt elemzés rámutat, ennek nem csupán az az oka, hogy sokan abbahagyják a játékot, amiben a sikerhez rengeteg befektetett játékórára van szükség.
Egyrészt a CCP betiltott egy programot, amivel egyetlen játékos több fióknak adhatott egyszerre utasításokat, másrészről játékbeli nerfeléssel is feleslegessé tettek rengeteg alternatív felhasználói fiókot, így rengeteg felfüggesztett fiók mögött valójában nem áll játékos, aki lemondott az EVE-ről. Azt is figyelembe kell vennünk, hogy az új játékosoknak is rendkívül nehéz dolguk van az MMO-val, így a távozók helyét nem mindig veszik át új tagok.
Végül az is közrejátszhat, hogy a fejlesztők egy jelentős változást lebegtettek meg azzal kapcsolatban, hogyan szerezhetnek meg bizonyos területeket a játékbeli társulások, így sokan felfüggesztették az előfizetésüket addig, míg kiderül, milyen is lesz az új rendszer. Ráadásképp kezdenek beérni a kevésbé bonyolult, és főleg újabb űrszimulátorok is, a már megjelent Elite: Dangeroust pedig megpróbálja majd lenyomni a Star Citizen és a No Man's Sky is.
Mit gondoltok, valóban leáldozóban van az EVE Online-nak, vagy csak átmeneti visszaesésről van szó?