Azt már eddig is tudtuk, hogy a CCP-nek nagyon fontos az EVE Online játékosainak tábora, ahhoz viszont, hogy a lehető legjobban kiszolgálhassák őket, sok mindent meg kell róluk tudnia a cégnek. Most a játékosok életkorát vizsgálták, ami alapján azt vehetjük ki, hogy elég hűséges rajongói vannak az MMO-nak.
A 2003 júniusa és 2014 decembere közötti adatokat összesítő grafikonokhoz a játékosok által megadott születési dátum alapján számolták az adatokat, és a kezdő- és a végpontokat összehasonlítva azt láthatjuk, hogy nagyjából annyival idősebb az EVE-játékosok legtöbbje, mint amilyen idős a játék.
Ez azt jelenti, hogy a rendkívül komplex gazdasági rendszerrel bíró MMO azon kevesek egyike, amelyik nagyon nagy arányban tudta megtartani a játékosait. Az a tény, hogy az EVE nem annyira a gamer viszonylatban fiatalabb közönséget tudja megszólítani, elég furcsa tény.
Egyrészt ez logikusnak tűnik, mivel a magas (valós pénzben is kifejezhető) kockázatok miatt a játék kisebb része akció, az oroszlánrésze inkább a gazdasági tevékenységekkel telik, így talán kevesebb jutott a hagyományos értelemben vett izgalmakból. Másrészről viszont az EVE elég időigényes játék, a gamerek szokásait vizsgáló kutatásokból pedig az derül ki, hogy inkább az iskolások, mint a dolgozó felnőttek rendelkeznek több, a játékra fordítható idővel.
Mindehhez tökéletesen illik, hogy a CCP ilyen adatokkal is foglalkozik (tulajdonképpen, egy 200 oldalas történeti összefoglaló megírása után már nem lepődünk meg semmin), de hát akit csak a robbanások érdekelnek, talán nem az EVE-ben fogja megtalálni a neki leginkább megfelelő játékot.
Ti melyik játék mellett tartottatok ki a legtovább?