Miután az amerikai politikai életben megint elővették az erőszakos játékokkal kapcsolatos morális pánik témáját, nehogy a fegyverekről kelljen beszélni, sokakban felmerült, hogy valamilyen módon szembe kéne szállni a témával kapcsolatban terjesztett tévhitekkel. A témát vizsgáló, nemrég publikált tanulmánynál pedig nem valószínű, hogy lesz jobb eszköz.
A Nature.com publikálta nemrég egy német kutatócsapat munkáját, akik az erőszakot ábrázoló videojátékok hatását egy hosszabb, két hónapos időszak alatt vizsgálták. Miután felmérték az egyetemi hallgatók és az általános népesség köréből érkező jelentkezők személyiségjegyeit egy teszt segítségével, három csoportra osztották őket. Az egyik csoport semmilyen játékkal nem játszott, egyes résztvevőknek napi fél óra Sims 3-at adtak fel házinak, míg a harmadik csoport ugyanennyit játszott az erőszakos játékok egyik leggyakrabban hozott példájával, a Grand Theft Auto V-tel. A két hónap elteltével megismételték a kutatás elején lefolytatott teszteket, arra jutottak, hogy az agresszió, az empátia, a szorongás, a depresszió, vagy az indulatkezelés kapcsán nem okozott különösebb változást az erőszakos játékok napi fogyasztása.
Érdemes kiemelni, hogy a kutatás viszonylag kis mintával - mindössze 77 fővel - került végrehajtásra, így szükséges lehet további kutatás ezen a téren, ahogy a tanulmány szerzői is rámutattak, hogy kisgyermekek esetében hasonló kutatás még nem készült. Ezzel együtt a tudományos közvélemény berkein belül szinte senki nem hiszi már, hogy a videojátékok a társadalomra károsak lehetnek, ám az álláspontjukat még közel sem osztja mindenki.