2012 egyik legkellemesebb meglepetéseként a Civilization szérián edződött Firaxis feltámasztotta az XCOM-ot, méghozzá nem is akármilyen kivitelezésben. Az újragondolt Enemy Unknown képes volt egyszerre megszólítani a nagy elődöt máig bálványozó rajongókat, és persze azokat a laikusokat is, akik korábban még sosem kísérelték visszaverni a Földet megszállni készülő idegen civilizáció támadását egy stratégiai elemekben is bővelkedő, körökre osztott taktikai játékban.
Az XCOM: Enemy Unknown számos díjat nyert, elég jól fogyott ahhoz, hogy érdemes legyen kiegészítőt és folytatást is csinálni, és az sem lebecsülendő érdeme, hogy sikeresen megvetette a lábát konzolokon is. Korántsem biztos azonban, hogy minden pontosan ugyanígy történt volna, ha Jake Solomon első verziója átmegy a rostán és zöld utat kap.
A projektvezető 2005-ben nyújtotta be elbírálásra tervét, amely leginkább abban különbözött a végül napvilágot látott végleges játéktól, hogy a körökre osztott harcot valós időben zajló összecsapásokra cserélte volna. Emellett aktív harctéri szerepet szánt a járműveknek is. A stratégiai vonalon az aknamunkát végző, a szövetséget eláruló nemzetek tűnnek még érdekesnek, de amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy végül a javasolt akció- és szerepjátékos elemeknek sem maradt hírmondója.
Here’s the very original pitch doc for my first swing at XCOM, likely 2005 or so. Found it cleaning out old work junk. I use the phrase “Esprit de corps” in the doc so no wonder this version got canned. pic.twitter.com/dCIIDkw5DD
— Jake Solomon (@SolomonJake) February 6, 2021
Ti elégedettek vagytok az XCOM: Enemy Unknown végleges formájával, vagy jobban örültetek volna, ha ez a korai koncepció valósul meg?