A Diablo III még mindig a Blizzard egyik legnépszerűbb játéka, és amellett, hogy a 2012-ben kiadott alkotáshoz két nagyobb kiegészítő is megjelent, folyamatosan pörögnek a szezonok, nemsokára már a 23. fog kezdődni. Az akció RPG kategóriába sorolható alkotás viszont az eredeti tervek szerint teljesen más stílusirányt képviselt volna, mint két roppant sikeres elődje.
David Brevik, a Blizzard egykori fejlesztője beszélt erről nemrégiben Twitteren, amikor rajongói kérdésekre válaszolt a szériával kapcsolatban. Brevik elmondta, hogy a Diablo III lényegesen különbözött attól, amilyen jelenleg a játék. Inkább az ARPG és az MMO ötvözete lett volna abban a tekintetben, hogy egyszerre sokan játszottak volna, illetve a játék struktúráját a Marvel Heroeséhoz hasonlította.
I would have been very different from any Diablo. I think it was really interesting. We used a lot of the game-structure concepts for Marvel Heroes. I was an APRG+MMO. MMO in terms of many people playing at once, not like WoW. It was scrapped because most of BlizNo left. https://t.co/dkKddyUlYs
— David Brevik (@davidbrevik) February 14, 2021
Brevik emellett említette még a Diablo II elkaszált kiegészítőjét is, amely a tervek szerint új Cleric kasztot és felderíthető területeket hozott volna. Az első két játékot fejlesztő Blizzard North stúdiót 2005-ben bezárták, így vélhetően még sok jó ötlet nem láthatott napvilágot.
A franchise a Diablo Immortallal viszont garantáltan más irányba is tapogatózik majd, ugyanis a mobilokra fejlesztett játék célcsoportját és a játékstílusát tekintve is eltér a széria korábbi darabjaitól. A régi vágású rajongók pedig minden bizonnyal a Diablo IV-et várják inkább az érintőképernyős spin-off helyett.