Méretes felhajtás kerekedett az elmúlt napokban a még PlayStation 4-re megjelent Days Gone körül, miután kiderült, a fejlesztők a megjelenés után szívesen nekiláttak volna a folytatásnak, a Sony azonban ezt nem engedte meg nekik.
Az információ a mindig jól informált Jason Schreiertől érkezett, akinek a beszámolója után a Days Gone rendezője, Jeff Ross is megszólalt. Nincs könnyű helyzetben, hiszen mindenféle titoktartási nyilatkozat akadályozza azt, hogy beszámoljon a történtekről, ennek ellenére óvatosan, de szivárognak tőle az információk.
Jeff Ross most egy podcastben mesélt arról, hogy milyen terveik voltak már az eredeti játékkal kapcsolatban is, illetve hogy miket szerettek volna megvalósítani a folytatásban. A rendező kiemelte, amikor folynak a munkálatok, sajnos meg kell kötni bizonyos kompromisszumokat, hogy ők, a kiadó, és a vásárlók is elégedettek legyenek.
Éppen ezért a Days Gone-ban nincsen multiplayer, se a klasszikus, sem pedig kooperatív formában. Jeff elmondta, a folytatásban már mindenképp terveztek osztott világokat, ahol a játékosok együtt építhetnek klubházakat, harcolhatnak a túlélésért és apríthatják a végtelen zombihordákat.
Furcsa sztori a Bend stúdióé, hiszen a kritikusok felemás véleményei (nekünk nagyon bejött) ellenére a játékosok nagyon szerették a Days Gone-t. A játék időközben már megkapta a PS5-ös frissítését és PC-re is érkezik, a folytatást viszont azóta sem tették újra pályára.