Az Epic Games által létrehozott Unreal Engine a leggyakrabban használt motor a játékkészítésben, nem véletlen hát, hogy gőzerővel dolgoznak az Unreal Engine 4-en, melyet már a next-gen konzolokra szánnak. Éppen ezért határozott elképzeléseik vannak azt illetően, hogy milyen erőforrásokat kellene felmutatniuk a mostani dobozok helyébe lépő utódoknak ahhoz, hogy megfelelő teljesítményt tudjanak nyújtani.
Az Epic Games azt mondja, hogy volt szerencséje a közelmúltban tájékozódni ezeket az erőforrásokat illetően, és szerintük karcsúak lesznek ahhoz, hogy az Unreal Engine 4 igényeinek megfeleljenek. Egy néhány nappal korábbi riportban Tim Sweeney azt mondta, hogy "Az Epicnek és nekem is az a célunk, hogy a Sonyt és a Microsoftot arra ösztönözzük, hogy izmosabb konzolokat építsenek. Ezeknek majdnem olyan erősnek kellene lenniük, hogy majdnem képesek legyenek valós időben renderelni az Avatart, mert én ezt szeretném, a játékosok ezt szeretnék, és - bár nem tudják - , de ők is ezt szeretnék." Az Epic tehát továbbra is aggódik, hogy a generációváltás nem fog kellő mennyiségű potenciált adni a két cég új konzoljainak.